Alla inlägg under mars 2016

Av Terese - 30 mars 2016 21:04

Efter en skön natt med några vakna stunder av amningar i vanlig ordning var det Caspian som på morgonen vaknade först! Han var på ett strålande humör! Syrran (stackarn) sov på soffan och jag och lillen i sängen.
När Maria åkt till jobbet lade jag C i vagnen och tog en promenad i mina gamla stråk längst Norrmälarstrand. Riktigt mysigt i det fina vädret bland alla andra som promenerade till sina arbeten.

12.36 gick vårt tåg hem till Göteborg. MTR-tåg, vagn C, ledig handikappsplats - I LOVE IT! Så smidig tågresa med gott om plats och Caspian är himla duktig. Väldigt aktiv dock - pillar på allt, sträcker sig åt alla håll för att få ögonkontakt och flirta med övriga resenärer, pussar och gullar näsa med mamma stup i ett (något han börjat med senaste dagarna, väldigt dreggligt!), envisas med att leka med soppåsarna som hänger intill sätet, biter och sliter i min jacka som hänger där.. osv.. Endast 30 minuter sov han. Och fem minuter hade han tålamod att sitta i sin vagn så jag kunde äta min påse nötter, sedan ville han tillbaka till min famn.

När vi kom fram till Göteborg tog vi pendeln ut till Lerum där Momo mötte upp oss vid stationen. Tillsammans promenerade vi hem och Caspian var jätteglad att se sin pappa igen efter 10 dagar borta. Han blev alldeles uppspelt och satt hela vägen hem i vagnen och log och skrattade.
Momo hade idag varit i Ullared med två kollegor för att inhandla diverse saker inför vårens studentfirande och han hade även handlat (bland annat) massa fina kläder och tavelramar till Caspian och överkast+kuddfodral till mig.

Middagsmat (vilken han vägrade) lek, plock och nattning.
Nu gos i soffan med Momo framför Maria Vern. <3

Av Terese - 29 mars 2016 21:36

Idag sa vi hejdå till mormor och morfar. Mormor lämnade vi hemma på Väddö och morfar fick vi skjuts med in till Stockholm. Han skulle in och konsultjobba lite på Sporrong i samma sväng.
Morfar körde oss till syrrans lägenhet på Kungsholmen där vi lämnade vår packning och bytte blöja.
Sedan promenerade jag med vagnen till Bankomat på Odenplan för att träffa Cissi och hennes lille Charlie (två veckor yngre än Caspian).

Tyvärr började det regna precis när vi skulle gå. Tur det finns regnskydd och jackor med luva!

Cissi och jag jobbade för samma företag en gång i tiden (Minomin 2007-2011).
Efter en god lunch på Bankomat strosade vi runt ett varv kring Odenplan och satte oss sedan på Espresso House en stund innan Cissi behövde åka för att hämta Charlies storasyster på dagis.
Då hade solen kommit fram och vädret var riktigt skönt så jag tog en promenad upp till Fältöversten på Karlaplan för att säga hej till en gammal vän sedan tiden då jag jobbade där - Sasha.

En skön promenad i solen tillbaks till Kungsholmen där jag mötte upp syrran som kom från jobbet. Vi köpte med oss god thaimat hem.

Moster Maria står och pekar ut viktiga ställen. Posthusparken bland annat.

Lite skön nakentid på mosters sköna matta innan läggdags. Imorgon åker vi tåg hem till pappa Momo igen! <3

Av Terese - 28 mars 2016 21:36

Vaknade upp till strålande sol och vindstilla (till skillnad från gårdagens storm). Efter frukost gjorde vi oss klara och tog en promenad längst med kanalen till Gåsvik där mammas bror (även han heter Janne) med sin fru Kajsa bor. Två av döttrarna, Karolina och Madelen, var också där med familj/sambo.

Det var riktigt varmt och en skön promenad som tog ca 40 minuter. C somnade såklart i vagnen.

Vi fick träffa Jannes nya hundvalp Rach. En tibetansk mastiff med isblåa ögon. Jättefin!

Efter samma promenadväg hem igen satt vi sedan på altanen hemma hos mamma och pappa och njöt av solen. Maria och Andreas gjorde sig klara för att åka till Stockholm (Andreas sedan vidare till Kungälv) och pappa skjutsade dem in till Norrtälje.
Niklas, Johanna och Otis kom förbi en stund.

Min och Caspians sista kväll på Väddö. Nu har vi varit här en hel vecka. Det har gått fort och varit jättemysigt! Caspian känner sig som hemma här hos sin mormor och morfar och det glädjer mig!

Av Terese - 28 mars 2016 20:13

Idag har vi spenderat större delen av dagen utomhus. Vi körde en gammal goding i form av allemanut (tipspromenad som jag själv stod bakom) med avslutande korvgrillning framme i mål. Riktigt kul och mysig aktivitet i bästa vänners sällskap!

Pappa och jag gick i förväg och hängde upp frågor längst med vägen samt riggade grillplatsen nere vid kanalen. Caspian var under tiden kvar hemma och käkade lunch med mormor, moster och Andreas. Han fick sedan gå (åka) tipspromenad ihop med dem ner till oss.

Inget vidare badväder. Soligt men blåsigt och kallt.

Efter drygt en timme började de första allemanut:arna droppa in och en efter en stund var alla på plats och i full gång med grillningen.

Linda och Björn med sina killar Elias och Emil.

Otis med busfaster Maria. Jag är självutnämnd sötfaster.

Far och son - lika som bär. Brorsan och Otis. Mamma i bakgrunden.

Andreas svarar på tipsfråga.

 

Caspian i Siwans goa famn och sedan inbäddad i filtar i sin vagn.  

Busfaster som sagt.


Pappa, Margita, Fabian (min gudson som blivit stor) och Björn.

 

Min gofis i min famn.

   

Gruppbild. Alla är med förutom Siwan och Anton som avvek lite tidigare än oss andra. Självutlösaren på mobilens kamera använder man inte så ofta men det funkar ju riktigt bra!

Hade önskat att Momo var med oss.

Här fotar Kennet. Vid 15-tiden åkte gästspelarna hem och vi andra spenderade eftermiddagen framför en film (En underbar jävla jul). Caspian sov middag undertiden - trött efter en heldag med frisk luft och nya intryck!

 

[Bild]

Efter god middag och nattning av liten kille körde vi igång med ytterligare en spelkväll. Den här gången blev det 3 raka vinster till mig! Jag vann alla kvällens omgångar vilket inte är till vanligheterna. Skoj, oj så skoj! (Klassiskt citat ur Adam o Eva)

Av Terese - 27 mars 2016 00:39

Natten var tuff! Mest för lillen som aldrig riktigt kunde komma till ro och sova ordentligt (han vaknade och grät stup i kvarten) men också för mig som blev väckt konstant. 6.40 var det läge att kliva upp dessutom.
Efter frukosten somnade jag på golvet (!!) i vardagsrummet då moster hjälpte till med barnet plus mormor och morfar som tog ut honom på en längre promenad. Tror jag sov nästan 1,5 timme där på filten på golvet.

Fint påskaväder har vi fått njuta av - både på altanen och sedan under eftermiddagen då syrran, jag, mamma och pappa (deras andra!) tog en promenad med Caspian.

Mamma och Maria plockade tussilagon. Ett riktigt vårtecken!

Då det finns både vildsvin och björn i skogarna häromkring och vår promenadsträcka idag till stor del bestod av skogsväg fick jag ju lov att beväpna mig..

Vi kom hem oskadda tack och lov. Lite ömma fötter var allt.
Andreas var ute i trädgården och beskar buskar när vi kom tillbaka och det blev en fika på altanen innan middagen skulle förberedas.

Jag och Caspian vilade i sängen och somnade båda två under tiden de andra förberedde middagen - grillad kyckling och bacon med potatisgratäng som tillbehör.

Kvällen spenderade vi genom att spela sällskapsspel. Jag fick x antal gånger gå ifrån och springa in och trösta Caspian som efter läggdags vid 19.30 vaknade flera gånger om.
Nu ska klockan inatt gå på sommartid och vi "förlorar" en timme. Yippie.

Av Terese - 25 mars 2016 21:01

Långfredag och vi har firat påsk med familjen. Men först våffellunch såklart då det dessutom är våffeldagen idag. Här mjölkfria våfflor med soyavisp och blåbärssylt. Delikat.

Otis fick leta efter ägg och paket ute i trädgården.

Caspian var finklädd inför påskbordet (han åt en kokt potatis med smör).

Vi alla har av mamma och pappa fått en resa till Kreta i våra påskägg - en helt fantastisk present. Caspian fick också en söt barnbok av Maria och Andreas samt kläder av Niklas, Johanna och Otis.

Av Terese - 24 mars 2016 19:59

Sovmorgon! Fick sova till 7.30 innan jag väcktes av ett busfrö som låg och pruttade och skrattade. Förr hade jag nog aldrig känt mig utvilad vid 7.30 men nu känns det som en lyx att få sova "så länge". Tiderna förändras minsann!

Till frukost gjorde jag en smarrig smoothie på avocado, banan, havremjölk, kakao och ett par dadlar. Ibland får man.

Vädret idag har varit riktigt skönt! Solen värmde gott ute på altanen. Precis det väder man vill ha under påsken.

Caspian har fått sig mycket frisk luft idag. Först en långpromenad med morfar imorse, sedan mellis utomhus och på eftermiddagen en kortare tur med mormor och mig till affären. Bra det!
På eftermiddagen åkte vi hem till Niklas, Johanna och Otis och hälsade på. Vår lilla baby O som är stor kille nu, snart 5 år!

Ikväll kommer moster Maria och Andreas hit! Skoj, oj så skoj! :)

Av Terese - 23 mars 2016 20:57

Samma tidiga morgon idag med! 05:47 tittar jag på klockan efter det att mini väckt mig med bus i blick.
Jag fick idag lyxen att besöka frissan. Mamma stannade hemma med Caspian och pappa skjutsade in mig till Norrtälje. Jag hade en tid bokad på salong Klippt och Klart på Tullportsgatan kl.9 men då salongen blivit utsatt för skadegörelse/inbrottsförsök under natten var där lite stökigt och vi kom inte igång med min färgning förräns närmre 9.45
Gulliga pappa släppte av mig vid 9, uträttade sina ärenden och satt sedan och väntade på mig i bilen (pga förseningen var jag klar först vid 12) innan vi åkte hem igen.
Jag blev väldigt nöjd med håret!

Jag är inte van vid att vara ifrån Caspian i så många timmar som idag. Det har ju inte funkat tidigare.
I lite mer än fyra timmar var han ensam med mamma. Det hade gått hur bra som helst! Caspian var jätteduktig (eller så var det mamma som var det). Han hade varit glad och snäll hela tiden och både busat, ätit och sovit bra. Dock har han under resten av dagen varit grinig och sur (på mig) och nu på kvällen vid läggning höll han krampaktigt fast i min arm då jag ammade honom och varje gång han somnat in och jag försökte resa mig upp för att gå ut vaknade han och tog ett fast tag igen!

Gullet badade i badkaret efter middagen och den här gången gillade han det! Han plaskade och skvätte vatten över hela golvet och mig.

Mamma och pappa har köpt en gåstol till lillen idag. Mamma lade en annons på Facebook på eftermiddagen, fick snabbt napp och pappa åkte iväg och hämtade den. En likadan som Caspian har hemma som han verkligen gillar att köra runt i.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards