Alla inlägg den 6 mars 2016

Av Terese - 6 mars 2016 19:23

Jaha, söndag igen! Fem sockerfria veckor avklarade. Det är till att fira tycker jag!
Fick sovmorgon denna morgonen med! Även fast vi bestämt att vi ska ta varsin sovmorgon på helgen kom Momo in och tog Caspian när han vaknade vid halv sju! De käkade frukost och lekte och härjade på nedervåningen och när jag kom ner såg jag Momo dra vagnen runt, runt ute på altanen. Caspian somnade gott och stod sen kvar ute under taket, skyddad mot det snöblandade regnet medan pappan groomade loss i badrummet och mamman låg i soffan och drack kaffe.

Mitt på dagen var vi över en sväng till Momos bror Ali med familj. Två busiga kusiner (Elliot och Nelson) har Caspian bara en tiominuterspromenad bort. Här med Nelson som är den yngre av dem. Både Caspian och Nelson är till skillnad från Elliot väldigt ljusa för att vara halviranier. Nelson pratar en del nu och blandar både svenska och persiska, urgulligt!

Momo drog sedan till Crossfitboxen i Partille för att tävla. Andra söndagen av fem av tävlingar är det idag. Skulle vara roligt att sitta som publik någon av gångerna men lilla C är just nu inne i en känslig fas då han inte tycker om främmande människor i för stort antal.
Jag och Caspian promenerade hem och spenderade den mesta av eftermiddagen och kvällen med att lyssna på musik, sjunga och dansa.

Idag har Momo hämtat ut min nya symaskin! Nu ska jag lära mig att sy. Det var ju inte igår jag hade syslöjd i skolan - det är över 20 år sedan sist!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards