Alla inlägg den 23 mars 2016

Av Terese - 23 mars 2016 20:57

Samma tidiga morgon idag med! 05:47 tittar jag på klockan efter det att mini väckt mig med bus i blick.
Jag fick idag lyxen att besöka frissan. Mamma stannade hemma med Caspian och pappa skjutsade in mig till Norrtälje. Jag hade en tid bokad på salong Klippt och Klart på Tullportsgatan kl.9 men då salongen blivit utsatt för skadegörelse/inbrottsförsök under natten var där lite stökigt och vi kom inte igång med min färgning förräns närmre 9.45
Gulliga pappa släppte av mig vid 9, uträttade sina ärenden och satt sedan och väntade på mig i bilen (pga förseningen var jag klar först vid 12) innan vi åkte hem igen.
Jag blev väldigt nöjd med håret!

Jag är inte van vid att vara ifrån Caspian i så många timmar som idag. Det har ju inte funkat tidigare.
I lite mer än fyra timmar var han ensam med mamma. Det hade gått hur bra som helst! Caspian var jätteduktig (eller så var det mamma som var det). Han hade varit glad och snäll hela tiden och både busat, ätit och sovit bra. Dock har han under resten av dagen varit grinig och sur (på mig) och nu på kvällen vid läggning höll han krampaktigt fast i min arm då jag ammade honom och varje gång han somnat in och jag försökte resa mig upp för att gå ut vaknade han och tog ett fast tag igen!

Gullet badade i badkaret efter middagen och den här gången gillade han det! Han plaskade och skvätte vatten över hela golvet och mig.

Mamma och pappa har köpt en gåstol till lillen idag. Mamma lade en annons på Facebook på eftermiddagen, fick snabbt napp och pappa åkte iväg och hämtade den. En likadan som Caspian har hemma som han verkligen gillar att köra runt i.

Av Terese - 23 mars 2016 20:28

Huliganen väcker mig kl.05:50 och gör allt annat än att ligga still i sängen. Han bökar, stökar och klättrar runt. Urgullig men man är ju lite trött vid den tiden!

Strax efter åtta meddelar man på Nyhetsmorgon att det smällt bomber på Bryssels flygplats och det visar sig vara en terrorattack. Skrämmande och hemskt, precis som när det händer överallt i världen, att oskyldiga människor skadas och dödas. Hela dagen sände flera TV-kanaler direktsänt från och om Bryssel.


Zilla njuter av att husse är hemma igen och jag tror att husse njuter minst lika mycket han!

 

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards