Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

30 mars

Av Terese - 30 mars 2016 21:04

Efter en skön natt med några vakna stunder av amningar i vanlig ordning var det Caspian som på morgonen vaknade först! Han var på ett strålande humör! Syrran (stackarn) sov på soffan och jag och lillen i sängen.
När Maria åkt till jobbet lade jag C i vagnen och tog en promenad i mina gamla stråk längst Norrmälarstrand. Riktigt mysigt i det fina vädret bland alla andra som promenerade till sina arbeten.

12.36 gick vårt tåg hem till Göteborg. MTR-tåg, vagn C, ledig handikappsplats - I LOVE IT! Så smidig tågresa med gott om plats och Caspian är himla duktig. Väldigt aktiv dock - pillar på allt, sträcker sig åt alla håll för att få ögonkontakt och flirta med övriga resenärer, pussar och gullar näsa med mamma stup i ett (något han börjat med senaste dagarna, väldigt dreggligt!), envisas med att leka med soppåsarna som hänger intill sätet, biter och sliter i min jacka som hänger där.. osv.. Endast 30 minuter sov han. Och fem minuter hade han tålamod att sitta i sin vagn så jag kunde äta min påse nötter, sedan ville han tillbaka till min famn.

När vi kom fram till Göteborg tog vi pendeln ut till Lerum där Momo mötte upp oss vid stationen. Tillsammans promenerade vi hem och Caspian var jätteglad att se sin pappa igen efter 10 dagar borta. Han blev alldeles uppspelt och satt hela vägen hem i vagnen och log och skrattade.
Momo hade idag varit i Ullared med två kollegor för att inhandla diverse saker inför vårens studentfirande och han hade även handlat (bland annat) massa fina kläder och tavelramar till Caspian och överkast+kuddfodral till mig.

Middagsmat (vilken han vägrade) lek, plock och nattning.
Nu gos i soffan med Momo framför Maria Vern. <3

 
 
Ingen bild

Världens bästa moster

30 mars 2016 21:46

Vad skönt att äntligen få komma hem till pappa!!! ❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards