Alla inlägg den 2 april 2016

Av Terese - 2 april 2016 21:47

Skönt med lördag! Även om alla dagar för mig är likadana numera känns det ändå extra lyxigt med lördag av någon anledning. Antar det är för att Momo är hemma med!
Jag och C var som vanligt uppe med tuppen. Momo kom ner närmare 10 då vi sov förmiddagsluren. När vi vaknade fick killarna hänga lite då jag passade på att ta en långdusch.

Momo tog efter lunch med Caspian ut på en powerwalk. Under tiden de var borta sopade jag grus ute på asfalten runt vårt hus (uppmaning från föreningen till alla boende denna helgen då de hyrt in en container för gruset) samt rensade och krattade löv och gammalt ogräs på vår bakbaksida. Rensade även mellan stenplattorna - något jag hade problem med förra sommaren då min tjocka gravidmage var i vägen. Häcken klippte jag två dagar innan Caspian föddes.

Vi åkte på eftermiddagen till Willys i Partille och storhandlade. Det är lycka det! Inte själva handlandet kanske men att få det så välfyllt i kyl, frys och skafferi!
Egentligen skulle vi handla på ICA här i Lerum men då vi svängde in på parkeringen somnade Caspian så då ville vi vara snälla och låta honom somna in ordentligt undertiden vi körde vidare till Partille.
Väl hemma igen var det middagsdags för den lille och så lite gåvagn på det.

Jag fixade lite goda rawfoodbollar med kakao, kaffe och tranbär i. Skitgoda om jag får säga det!

Testade även att göra lite hårt bröd med massa fröer i. Skitgott om jag får säga det!

Gullungen somnade strax efter 19.30 men sov som ofta väldigt lätt, dvs extremt känslig för ljud, och vaknade flera gånger då jag var påväg (smygandes) ut ur sovrummet. Första gången för att mitt knä knakade till. Andra gången var det golvet som knakade. Tredje gången han vaknade hade jag hunnit ner så då gick Momo upp och C var då klarvaken och busig så Momo fick sjunga en stund för att få honom att somna om. Vissa kvällar får vi springa upp och ner ett tiotal gånger för han vaknar gång på gång! Detta under tiden från det att han nattas vid 19 tills det att vi själva går och lägger oss runt 22.

Av Terese - 2 april 2016 16:21

Momo var ledig från jobbet och vi spenderade morgonen tillsammans hela vår lilla familj. Efter frukost sov vi alla tre en stund på filten på golvet i vardagsrummet. Väldans mysigt!
Klarblå himmel, sol och lä på vår altan - riktig sommarfeeling.

Vid 12 skjutsade Momo mig och Caspian hem till farmor och farfar där vi återigen serverades en god lunch. Efter detta åkte Momo till Crossfitboxen medan jag och lillen hängde med Shahla och Naser in till Trädgårdsföreningen i Göteborg för persiskt trettondagsfirande.

Mycket folk, musik, dans, uppträdanden och folk som hade picknick i solen. Skön stämning och perfekt väder!

Vi träffade också Momos morbror Behzad med fru och barn (Sara och Cyrus).

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards