Alla inlägg den 4 april 2016

Av Terese - 4 april 2016 20:14

 

Min galna sambo klev upp FÖRE tuppen och tog en powerwalk kl.05 Beundransvärd disciplin! Efter en dusch tog han även med sig Caspian ner så jag fick sova till 7.30 Så himla skönt! Jag har känt mig väldigt trött de senaste dagarna så varenda liten extra minut av sömn är så mycket värt.


Lekte med busfröet och käkade frukost innan det var dags för honom att sova en stund. Då tog jag och gjorde rent Glenns toa som inte doftade himmelriket direkt. Tror han är lite vårpilsk..

Efter lunchen var det läge för en promenad. Det var riktigt varmt ute idag, kändes verkligen skönt! Gick förbi ICA och postade ett brev till mina föräldrar och sedan strosade vi runt lite nere vid Aludden. Ville att Caspian skulle få sova länge och det blev över en timme totalt.

På eftermiddagen fick vi besök av Alda och Elma. Även Robban tittade in på kaffe och pannkaka. Elma är allergisk mot både ägg och mjölkprotein och jag (och Caspian) undviker mjölkprotein fortfarande så jag gjorde pannkakor på blötlagda chiafrön och havremjölk. Funkade jättebra!

Då våra gäster åkte hem och jag nattat Caspian kom Momo hem och överraskade med den nya Beck-filmen på ett USB. Fantastiskt slut på en skön och fin dag. Momo är bäst!

Av Terese - 4 april 2016 14:13

Efter att Momo och jag avlöst varandra under morgonen så att vi båda fick tid att sova lite denna söndag gjorde vi oss i ordning och åkte hem till Shahla och Naser.

Ali och Klara kom också med barnen. Det var länge sen Caspian träffade sina busiga kusiner. Två veckor närmare bestämt!
Shahla hade lagat en riktig favorit - nötfärs/lammfärskebab! Så sjukt gott!

Caspian somnade gott på Shahlas ben under eftermiddagen.
Kring 16.30 begav vi oss hemåt med ett stopp på ICA för att köpa barnmat och eksemsalva till lillen. Momo gav Caspian middag och jag startade tvätt och plockade med diverse ting.
När Momo åkte vid 18-tiden för att träna körde jag och Caspian lite lek och krypträning. Det gick sådär.

Vid 19 var Caspian så trött så det var läge för nattning. Jag ammar honom till sömns i vår säng nu, det funkar bäst för oss.
Även denna kvällen vaknade Caspian ett tiotal gånger och behövde tröstas för att somna om. Det räcker med att vi lägger oss bredvid honom med en hand på hans rygg eller mage så somnar han. Ibland får man sjunga lite. Sista gången jag gick upp för att trösta honom råkade jag somna själv och vaknade då Momo kom upp för att lägga sig. Filmen vi hade börjat titta på var det ingen av oss som såg klart... Händer ofta numera.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards