Alla inlägg den 5 april 2016

Av Terese - 5 april 2016 20:39

Hade en jätteskön förmiddag med min lillfis. Efter att Momo åkt till jobbet lekte vi en stund med Caspians leksaker. Mitt i leken kan han helt plötsligt bli arg - PÅ sina leksaker. Han liksom skäller på dem. Här har han lackat ur på Sophie giraffen.

Vid 8.15 somnade vi båda och sov i nästan 1,5 timme. Caspian är så mysig! Då han vaknar till och märker att jag ligger bredvid kravlar han sig nära intill och kramar mig med sina små armar och händer runt min nacke. Sån fantastisk känsla när den lilla människan gör så!

Såg på Facebook att den här dagen för två år sedan köpte vi vårt radhus. Och ett år senare, alltså för ett år sedan idag, gjorde vi vår graviditet offentlig. På Facebook då. Endast familj och de allra närmsta vännerna kände till det innan. Jag hade den 5 april blivit så pass rund om magen att det inte längre gick att misstas för att bara ha blivit lite tjock.

Efter lunchen idag tog jag och Caspian som alltid en promenad. Först till ICA för att köpa blöjor och sedan en sväng kring Aludden, Aspens badstrand och längs med ån in mot centrum för att möta upp Malin och Emmett från föräldragruppen.

Vi promenerade alla fyra (småkillarna åkte ju vagn såklart) tillsammans hem till oss och tog en fika!

Emmett är lugn som en filbunke medan Caspian är hans raka motsats. Han ville inte sitta still och ville inte vara tyst långa stunder idag. Tillslut däckade han i min famn precis innan Malin och Emmett skulle bege sig hemåt men vaknade snart därpå och busade och höll igång fram tills det att han slutligen nattades strax efter 19.. Han slukade sin middag däremellan. Är så tacksam att han allt som oftast äter med god aptit. Vi strider om så mycket annat (påklädning och avtorkningar bland annat) så jag är glad att slippa strida vid matningen!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards