Alla inlägg den 6 april 2016

Av Terese - 6 april 2016 20:00

Hur gullig är inte Momo?! Idag överraskade han dels med att komma hem tidigt från jobbet och dessutom hade han fantastiska rosor med sig hem till mig! Från Blomsterforum i Landvetter centrum. Han tog alltså en omväg dit hem från jobbet. Inte nog med det. Imorse lät han mig sova till 8.15 och kom då upp med frukost på sängen till mig. Är jag verkligen värd allt detta tänker jag?

Med pappa hemma tidigt fick Caspian både extra bus och ett skönt bad.

För övrigt har det varit riktigt trist väder idag. Grått och regnigt.
Det börjar gro i rabatten och jag ska ta tag i att redan nu försöka rensa bort ogräset. Till helgen kanske då det ska bli fint väder. Dock är jag totalt okunnig på ämnet så att lista ut vad som är ogräs och vad som ska få vara kvar får nog bli en gissningslek. Som vuxen ska man kunna sånt eller?

Imorse gjorde jag müsli. Det är både godare och nyttigare än färdigköpt müsli. Flera gånger dyrare men det kan det vara värt!

På eftermiddagen i ett regnuppehåll tog jag ut Caspi på promenad. Han behövde sova och det blev en bra stund då han fick stå kvar ute då vi kom hem igen. Alla barn verkar sova som bäst utomhus när det är svalt.

Då vi hade laxfiléer kvar sedan i förrgår och kycklingfiléer kvar sedan igår fick det bli rester till middag. Hottade upp lite bulgur genom att blanda det med fräst lök, russin och tomater samt blanda allt med saffran, salt och olivolja. Det blir så gott så man lätt äter lite för mycket.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards