Alla inlägg den 7 april 2016

Av Terese - 7 april 2016 19:46

Klockan 5 vaknade lilla korven men låg kvar och småsov/smågnällde en timma innan han vaknade till helt och hållet och hans mamma upptäcker att hela pyjamas+babynest är nerkissat. Provat att köpa nya blöjor - Libero up & go och av namnet att avläsa (kanske jag borde förstått) är de inga bra blöjor då man ligger ner. I fortsättningen blir det enbart vanlig klassisk blöja nattetid!
Det var bara till att slänga in allt i tvättmaskinen och göra rent lillen. Efter detta käkade vi frukost och lekte fram till 8 då hans far åkt till jobbet och vi tog en halvtimmes powernap på golvet nere i vardagsrummet.

Regn och rusk så fram till lunch stannade vi inomhus och körde gåvagn och lekte på filten med Caspians leksaker.

Efter lunchen behövde C sova och det duggregnade lätt så vi tog en sväng med vagnen. En timmes sömn fick han.
Momo kom hem lite tidigare idag efter ett läkarbesök på vårdcentralen i Lerum på eftermiddagen. Var ingen idé för honom att åka tillbaka till jobbet efteråt. Farmor Shahla och farfar Naser kom och hälsade på en stund.

När de åkt igen somnade mina killar en halvtimma tillsammans. De är så söta när de sover! (Det är INTE jag!)

Igår beställde jag en himla bra grej. En "fruktklämma". Två fruktklämmor rättare sagt. Idag kom de med posten och vi provade den ena direkt. Lade i en skiva apelsin och Caspian tuggade och sög direkt så väldigt snabbt fick jag lägga i en ny skiva. Perfekt sätt att få i honom frukt och bär utan att behöva oroa sig för att han sätter i halsen.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards