Alla inlägg den 9 april 2016

Av Terese - 9 april 2016 22:07

Har idag varit inne i Göteborg och träffat Maria och Andreas. Vi tog en fika på Condecco på Västra Hamngatan. Ett sjukt stort café - bra när man kommer med barnvagn! Jag beställde det mjölkfria fikat. En saftigt god veganmuffin men däremot måste jag säga att deras rawfoodbollar inte ens var i närheten lika goda som mina.

Då vi kom hem på eftermiddagen åkte Momo för att träna. Caspian var jättegnällig. Han var inte nöjd någonstans, inte ens i min famn vilket typ aldrig har hänt tidigare. Han ville inte äta, inte sova, inte leka. Det tog ca 1,5 timme innan han blev glad igen. Då visade det sig att C var stenhård i magen vilket förklarade gnälligheten. Efter en del pustande, stånkande och blöjbyte var min glada lilla kille tillbaka.

Lördagskvällen har jag och min sambo spenderat tittandes på flera avsnitt av Skilsmässohotellet. Mycket roligare  än vad det låter! :)
Lillen sover oroligt så vi har fått springa upp och ner för att trösta. 

Av Terese - 9 april 2016 21:01

Spenderade förmiddagen hemmavid med mat, vila och småfix. Vid halv tolv åkte vi hem till Caspians farmor och farfar. Till en början var lille kusinen Nelson också där. Killarna gillar varandra - det märks!

På eftermiddagen, då Nelson åkt hem och Caspian sov middag smet jag undan så att Caspian skulle vara ensam med farmor och farfar när han vaknade. Det gick bra! <3 Han började inte gråta förrän det att jag dykte upp igen - så fort han såg mig började han gråta. Typiskt!

Momo kom vid 18.30 efter jobb och crossfitpass. Han hade hämtat ut sina glasögon idag och Caspian var till en början lite förundrad.

Trodde C skulle somna i bilen hem men han höll sig vaken hela vägen och behövde sedan ammas i sängen för att somna. Både jag och Momo var supertrötta och höll oss inte vakna så länge. Ögonlocken blev tyngre och tyngre i TV-soffan så vi lade oss tidigt. En klassisk fredagkväll för småbarnsföräldrar eller?

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards