Alla inlägg den 11 april 2016

Av Terese - 11 april 2016 20:24

Vilken dag! Sol, klarblå himmel och värme - i varje fall på vår altan där det var lä. Äntligen!

Det värsta med att "komma ut" såhär års är att man (läs: jag) är så blek så man (läs: jag) är genomskinlig. Som jag brukar säga - jag är så blek så till och med de vita stråna på armarna ser svarta ut!

Satt korta stunder i solen under tiden Caspian sov. Tyvärr ingen längre tupplur idag utan flera små och korta. Kanske lika bra såhär första dagen så huden slipper chockas. Har väldigt lätt för att bränna mig, trots solskyddsfaktor.

Under de timmar C var vaken lekte vi både inomhus och utomhus. Han är som jag tidigare nämnt rätt så lättuttråkad så man får byta plats och leksaker ofta, ofta...

Det är fullt upp med lillen! Den som tror att mammaledighet innebär att man är ledig är ju ute och cyklar.
Efter middagen (Caspians) blev det lite pyjamasmys för att varva ner innan vi gick upp till sängen för nattning.

Lillen somnade hyfsat fort. Momo kom hem då C nästan hade somnat helt.. och jag halvt. Det är så lätt att själv brinna av då man nattar på kvällen. Känns som om man går på reservtanken jämt.
Hade fixat kyckling och sötpotatis till mig o Momo som vi åt tillsammans i soffan. Vi gör det när barnet inte ser! ;)

Av Terese - 11 april 2016 08:52

Tidig morgon. Vid 6 vaknar lille C. Solen har inte riktigt stigit upp helt än men himlen är klarblå. Bådar för en fin söndag. Frost och kallt men så tidigt och än ska vi ju inte gå ut.

Momo fick sovmorgon medan jag och Caspian stökade nere i kök och vardagsrum. I vanlig ordning grötfrukost till lillkillen och han riktigt slukade den, han verkade riktigt hungrig! Han snuttar en massa hela nätterna och väcker mig konstant men vet inte riktigt hur mycket mjölk jag har kvar då jag dragit ner så mycket på amningen. Ser fram emot amningsfria nätter.... Krävs en del jobb, svett och tårar innan vi är där och jag måste samla kraft för att ta den biten!

Här en nyklippt kille. Det var en av sakerna vi ägnade oss åt under dagen. Momo tog maskinen och jag försökte underhålla med lite mellis undertiden. Vi fick bort allt tovigt babyhår (nästan som ull i nacken). Vips så växte han och såg äldre ut!

Då Caspian sov middag i vagnen mitt på dagen satte vi oss ute på altanen med en kopp kaffe. Tyvärr blåsigt och en del moln som dykt upp vilket gjorde det kyligt.
Glenn fick vara ute ett par timmar vilket han verkade uppskatta. Första gången för i år.
Caspian sov länge och djupt så vi hann med lite tvätt, dammsugning och städning av kaninbur också.

Det blev lek och mys inomhus resten av dagen. Vi har lärt Caspian att vinka men riktigt än förstår han inte när det är läge - han vinkar lite i tid och otid! :)

Jag och Momo köpte varsin pizza från pizzerian härintill. Händer sällan och min var ingen höjdare så det dröjer nog länge tills nästa gång!
Kvällen spenderades med ett maraton av "30 grader i februari". Såg avsnitt 1-5 av säsong 1. Har aldrig gett den serien en chans tidigare men då jag hört fler och fler prata så gott om den var det läge att se den. Tragisk men underhållande, djup och sorglig fast stundvis lättsam. Många bra skådisar. Riktigt bra faktiskt.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards