Alla inlägg den 20 april 2016

Av Terese - 20 april 2016 20:34

Härligt vårväder idag!
Efter lunch strosade jag runt en sväng i området med Caspian i vagnen. Det riktigt doftade vår i luften, speciellt vitsippor vilket fick mig att sakna min farmor Eva extra mycket! Hennes trädgård var ofta fylld av vitsippor såhär års.

Vi mötte upp Klara och barnen och promenerade ner till Aluddens lekplats för picknick och lek. Caspian fick för första gången prova att gunga och det gillade han verkligen!

Picknick är extremt mysigt. Det borde
man göra mer ofta. Fikat smakar godare utomhus liksom! ;)

Kom tillbaka hem på eftermiddagen och fixade med middag till Caspian samtidigt som jag kokade lite ny ingefärashot. Momo kom hem och tog med Caspian in i duschen innan vi åt middag tillsammans. Rester blev det idag.

Av Terese - 20 april 2016 20:15

Efter en natt med rätt så många vakna stunder var jag riktigt seg när Caspian vaknade runt 6.30
Förmiddagen spenderade vi hemmavid. Jag och Caspian sov en stund ihop mellan 9-10 och sedan tog jag en dusch och plockade med lite småsaker!
Promenerade ner för att ta 12.31-pendeln till Partille men pga spårfel hade Västtrafik satt in ersättningsbussar. Fick stå och vänta i ca 45 minuter innan det kom någon dock. Caspian höll sig vaken hela tiden men somnade sedan på bussen.

När vi kom till Partille gick jag direkt till Ullis Zoo för att köpa foder till Glenn. Har varit utan nu ett par dagar så det var hög tid för påfyllning.
Tog också en sväng in på Willys för att handla några saker som också tagit helt slut där hemma. Då vaknade Caspian och började härja i vagnen.
Efter detta gick vi hem till Caspians farmor och farfar för att hälsa på. Shahla hade som vanligt lagat underbart god mat. Älskar persiskt mat och är väldigt bortskämd med det numera! Har sagt så många gånger att jag vill lära mig - allt från att koka riset på persiskt vis till att laga alla goda rätter med kyckling, fisk, lamm mm..

Caspian åt, lekte och somnade sedan gott i Shahlas knä där han sov i nästan 1,5 timme. Även jag somnade en stund på soffan. Lyxigt att sova middag!

Momo kom som vanligt efter jobb och träning. Då åt vi mat igen! Vi åkte sedan hem lagom tills det var dags för C att sova.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards