Alla inlägg den 22 april 2016

Av Terese - 22 april 2016 23:57

Idag har jag och Caspian i all hemlighet åkt till östkusten. Vi gick hemifrån strax efter 9.30 för att åka med 10.01-pendeln in till stan. Gick och hälsade på tjejerna på jobbet i väntan på att vårat tåg (MTR of course!) skulle gå 11.05

Caspian var som vanligt jätteduktig på tåget. Det tar ändå drygt 3,5 timme att åka och han är glad hela resan. Han sov i drygt 45 minuter och övrig tid lekte han och busade med herren i sätet bakom. En barnkär karl.
Då vi kom till Stockholm mötte moster Maria oss på Centralstationen för att överlämna nyckel till lägenheten. Sedan åkte hon tillbaka till jobbet och vi tog stadsbussen till Kungsholmen.

Då vi kom hem till Marias lägenhet fick lillen ny blöja, mellis och tid att sprattla av sig lite. Sedan lade jag honom i vagnen och gick ett varv runt kvarteret så han fick sova en kortis. Mötte upp Carol o Kaka utanför Posthuset och vi promenerade sedan över till Västerbroplan där syrran väntade. Tjejerna hade inte träffat Caspian tidigare så det var hög tid att de fick ses!

Vi åt kinamat och "catchade up". Det var länge sedan vi sågs - Caspian låg i magen då och det är ju ett bra tag sedan nu! Jag saknar dem - de har allt som oftast mycket saker att berätta och det blir alltid en hel del skratt.

Efter resturangbesöket promenerade vi hem mot Marias lägenhet. Sa hejdå till Kaka som skulle ta tunnelbanan till centralen men Carol hängde på upp i lägenheten en stund. Faktum var att hon hade smitit från föreningens städdag och kunde inte riktigt gå hem än.......
Caspian höll sig vaken och nyfiken som han är ville han inte sova förrän Carol gått hem. Han var på gott humör och lekfull så det tog en stund för honom att varva ner och somna. Många nya människor och nya intryck att smälta för mini, okänd mark och ny säng att sova i. Jag är så stolt över honom som klarar att resa så bra med mig!
Maria som gått och blivit "koppkonsult" fick på kvällen utöva koppning på min rygg och mina ben. Himmel så behagligt! Ett skönt avslut på en skön dag!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards