Alla inlägg den 24 april 2016

Av Terese - 24 april 2016 22:24

Caspian väckte mig vid 7. Då klev även mamma upp och följde med oss ner i köket för frukost och lek och bus. Vid 10 somnade jag och lillen sedan gott i sängen igen och sov i nästan två timmar. Det var ljuvligt och vi båda var supertrötta!
Då jag duschade lekte mamma med Caspian och Maria+pappa åkte till Häverö och hämtade Otis som fick komma och hänga med oss hela dagen.

Det var en solig dag men det blåste riktigt kallt. Caspian fick mot sin vilja ha flera lager kläder på sig då vi var ute. Han avskyr att bli påklädd trots att han varit med om det dagligen i typ 250 dagar nu - ska han inte vänja sig någon gång? Han blir ofta vansinnig!
Pappa fick två buskar amerikanska blåbär i present av Margita och Kennet igår vilka han planterade idag inför en intresserad publik!

Niklas och Johanna kom på eftermiddagen och då blev det tacos till middag. Mamma hade även lagat en smarrig LCHF-pannacotta till dessert.

Maria tog bussen in till Stockholm vid 19 då även Niklas, Johanna och Otis åkte hem. Jag nattade Caspian som somnade snabbt men vaknade inte kort därefter och var busig och pigg så det tog sin tid att få honom att somna om. Jag låg och sjöng om ylande vargar bra länge innan han tillslut slöt ögonen.
Nu lite häng i soffan framför TV:n med mamma och pappa innan jag kommer stupa i säng!

Av Terese - 24 april 2016 20:54

Tvingas upp av väckarklockan kl.07 Typiskt att Caspian väljer att sova "länge" den morgonen man har planer och ska iväg. Strax efter 8 tog vi stadsbussen till Tekniska Högskolan för att åka vidare ut mot Norrtälje.        Bussresan gick jättebra. Caspian sov större delen av resan. Fick väcka honom när vi rullade in i Norrtälje för att göra oss klara att kliva av. 35 minuters väntetid i Norrtälje innan nästa buss skulle ta oss ut till Elmsta. Vi fördrev tiden med ett besök på klassiska ICA Kryddan. 

 

När vi klev av i Elmsta hoppades vi på att kunna promenera hem till mamma och pappa i all hemlighet. Vore så synd om vår plan att överraska skulle spricka sådär i sista stunden. Vi visste ju inte med säkerhet om mamma och pappa skulle vara hemma. De kunde ju lika gärna vara i affären eller ute på promenad vilket de ofta är. 

Vi smög in på garageinfarten och fram till ytterdörren där vi placerade Caspian i vagnen. Själva gömde jag och Maria oss bakom dörren och plingade på. Det var pappa som öppnade och vi kunde konstatera att vi lyckades med överraskningen!


 

Både mormor och morfar blev glatt överraskade och Caspian blev lika glad han. Det märktes att han kände igen sig! 

Eftersom pappa fyllde år igår men var bortrest då så firade vi hans födelsedag denna dagen istället. Först med besök av Anitha, Ronald, Siwan och Cornelia. 

 

Caspian gillar andra barn och Cornelia är en himla söt och go' tjej! 

   

På eftermiddagen både lek och vila innan det att nästa gäng med gäster kom - Margita, Kennet, Kajsa och Janne - och det blev middag och spelkväll. Mamma hade lagat tre olika sorters pajer - tacopaj, räkpaj samt kycklingpaj. 

Vi spelade samma spel som vi gjorde i påskas - "När då då?"- vilket är både kul och så lär man sig en himla massa viktiga årtal på köpet! 

Jag nattade Caspian vid 19.30 men fick i vanlig ordning springa upp till honom under kvällen. Säkert runt 10 gånger fram tills det att jag själv gick och lade mig vid midnatt. Han sover himla lätt och oroligt då han ligger ensam. Så fort jag sedan lägger mig intill honom blir han lugnare och sover djupare. 

 

Av Terese - 24 april 2016 01:22

En heldag att spendera i Stockholm innan vi ska åka ut till Väddö och överraska mormor och morfar lördagmorgon. Har fått anstränga oss för att undvika ett avslöjande via sociala medier. Lätt hänt att någon lägger upp en bild, kommenterar något eller gör en incheckning. Sådan är ju världen idag! Har till och med dragit en bluffstory om ett biblioteksbesök idag i Lerum för mamma och pappa då vi brukar höras dagligen via sms/messenger.

Fram till kl.14 höll vi oss inomhus i Marias lägenhet jag och Caspian. Tänkte att det kunde vara bra med lite lugn efter gårdagens alla intryck på tåg och resturangbesök med nya människor och ståhej!
Vi lekte lite stillsamt och sov i två omgångar - försökte ladda om batterierna kan man säga.
Då syrran kom från jobbet följde vi henne till Sabai Spa på Linnégatan (för utnyttjande av 40-årspresent). Vi lämnade henne där. Promenerade sedan med Caspian sovandes i vagnen från Östermalm genom Humlegården, Kungsgatan upp förbi min gamla butik på Sergelgatan, vidare till Kungsholmen och Västermalmsgallerian och slutligen över till StEriksplan.

På Wan Thai på StEriksgatan 92 mötte vi upp Sassa som kom från jobbet och Maria som kom nymasserad från Sabai Spa. Även Sassa var det evigheter sedan jag träffade. Tror det var i juni då jag var höggravid. Kul att hon och Caspian får mötas och dessutom välbehövlig tid för uppdatering av varandras liv. Återigen en trevlig middag med mycket skratt.

Efter avslutad middag, lite strosande på gatorna och sedan avsked kom vi hem och fick Caspian i säng när klockan närmade sig 21. Sent för honom men en god natts sömn fick han sen!
Koppkonsulten genomförde en lättare behandling av mina ben och jag somnade riktigt gott efter detta!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards