Direktlänk till inlägg 24 april 2016

23 april

Av Terese - 24 april 2016 20:54

Tvingas upp av väckarklockan kl.07 Typiskt att Caspian väljer att sova "länge" den morgonen man har planer och ska iväg. Strax efter 8 tog vi stadsbussen till Tekniska Högskolan för att åka vidare ut mot Norrtälje.        Bussresan gick jättebra. Caspian sov större delen av resan. Fick väcka honom när vi rullade in i Norrtälje för att göra oss klara att kliva av. 35 minuters väntetid i Norrtälje innan nästa buss skulle ta oss ut till Elmsta. Vi fördrev tiden med ett besök på klassiska ICA Kryddan. 

 

När vi klev av i Elmsta hoppades vi på att kunna promenera hem till mamma och pappa i all hemlighet. Vore så synd om vår plan att överraska skulle spricka sådär i sista stunden. Vi visste ju inte med säkerhet om mamma och pappa skulle vara hemma. De kunde ju lika gärna vara i affären eller ute på promenad vilket de ofta är. 

Vi smög in på garageinfarten och fram till ytterdörren där vi placerade Caspian i vagnen. Själva gömde jag och Maria oss bakom dörren och plingade på. Det var pappa som öppnade och vi kunde konstatera att vi lyckades med överraskningen!


 

Både mormor och morfar blev glatt överraskade och Caspian blev lika glad han. Det märktes att han kände igen sig! 

Eftersom pappa fyllde år igår men var bortrest då så firade vi hans födelsedag denna dagen istället. Först med besök av Anitha, Ronald, Siwan och Cornelia. 

 

Caspian gillar andra barn och Cornelia är en himla söt och go' tjej! 

   

På eftermiddagen både lek och vila innan det att nästa gäng med gäster kom - Margita, Kennet, Kajsa och Janne - och det blev middag och spelkväll. Mamma hade lagat tre olika sorters pajer - tacopaj, räkpaj samt kycklingpaj. 

Vi spelade samma spel som vi gjorde i påskas - "När då då?"- vilket är både kul och så lär man sig en himla massa viktiga årtal på köpet! 

Jag nattade Caspian vid 19.30 men fick i vanlig ordning springa upp till honom under kvällen. Säkert runt 10 gånger fram tills det att jag själv gick och lade mig vid midnatt. Han sover himla lätt och oroligt då han ligger ensam. Så fort jag sedan lägger mig intill honom blir han lugnare och sover djupare. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards