Alla inlägg den 27 april 2016

Av Terese - 27 april 2016 20:32

Hemresedag idag!
Först bil från Väddö till Stockholm då underbara morfar och mormor skjutsade oss. En sträcka på tio mil. Caspian satt vaken i bilstolen hela vägen och lekte med leksaker och med mig. Pyttelite gnäll, jätteduktig kille!

När vi kom fram till Centralstationen i Stockholm följde mormor oss till spåret. Jag kände mig jättenojig. Allt prat om terrorism senaste dagarna har gjort mig rädd. Tyvärr. Man blir extra känslig när man har ett litet barn dessutom.

Tågresan från Stockholm till Göteborg gick som alltid bra. Vi har verkligen fått rutin på det! Denna gången sov Caspian i nästan 1,5 timme (efter amning) vilket är rekord under en tågresa. Övrig tid satt han mestadels i mitt knä och en liten stund i sin vagn.

Då vi kom fram till Göteborgs centralstation gick vi direkt till pendeltåget och åkte till Partille där Momo var i crossfitboxen.

Momo och Caspian blev båda glada av att se varandra igen! Det värmer mitt lilla mammahjärta.
Vi var in i boxen och hälsade på några crossfitvänner innan vi sedan åkte bil hem.

Goa Caspian har varit så snäll och glad hela dagen. Vi lämnade mormor och morfars hus vid 10.30 och kom hem till Lerum efter 17. Det är en lång resdag när man är 8 månader.
Älskar MTR Express. Jag kommer aldrig åka med SJ igen då jag reser med barn. Det är SÅ fräscht, rymligt, smidigt och fantastisk service - går inte att jämföra med SJ.

Vi har saknat baba Momo så det är mysigt att komma hem igen!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards