Alla inlägg den 28 april 2016

Av Terese - 28 april 2016 22:08

Lilla mini vaknar 6 och är klarvaken. Lyckades ligga kvar i sängen en hel timme och halvsova undertiden han låg och jollrade och busade mellan oss. Jag var så galet trött! Till min lycka blir ju Caspian trött efter 2-3 timmar vaken tid så idag sov vi sedan igen tillsammans mellan 9-10 efter att vi käkat frukost och lekt, fyllt två blöjor och tränat lite krypning (han bara backar fortfarande).

En tur till Lindex och ICA mellan regnskurarna på förmiddagen. Det är inte ofta jag köper kläder till Caspian, det mesta ärver han eller får i present. Idag köpte jag några plagg.
Då vi var klara på ICA och skulle gå hem började det spöregna så vi fick vänta i entrén ett tag.

Kom tillbaka hem lagom till lunch. Testade idag en burk med köttbullar och lingonsylt som innehöll mjölk. Nu får vi se om Caspian reagerar. Vet ju inte med säkerhet att han är intolerant utan kör uteslutningsmetoden för att bli mer klok kring det hela.
Det sägs ju att man gärna ska låta barnet öva lite själv med sked då de ska äta och att man inte ska hålla på och torka och ha sig för mycket (då det hämmar barnets förmåga att utvecklas och äta själv). Gick väl lite sådär idag ;).... men kul verkade han ha!

Själv mixade jag ihop en nyttig, mättande och väldigt god smoothie till lunch. Den innehöll banan, avocado, dadlar, kakao och mandelmjölk.

Tänkte att jag skulle rensa ogräs i rabatten idag men hoppade över det då det regnade. Hoppas på fint väder snart så jag kan få lite gjort ute i vår trädgård. Jag trodde jag skulle hinna mer i trädgården nu när jag är hemmavid om dagarna men tiden rusar iväg undertiden det är fullt upp med lillkillen. Nu är tulpanerna på väg upp bland ogräset.

En härlig överraskning idag var att Momo kom hem tidigt. Jag hade precis gått ner från vinden där jag städade hos Glenn och lagt mig intill Caspian som vaknade till mitt i eftermiddagsvilan då jag hörde nyckeln vridas om i ytterdörren. Vanligtvis brukar Momo träna efter jobbet på torsdagar men nu har han tydligen lagt om träningen.
Mysigt för oss att få några "bonustimmar" med pappa idag. Caspian kunde inte somna om då han såg att pappa kommit hem utan blev pigg och busig direkt.

Igår beställde jag silikonkoppar för koppningsmassage och idag damp de ner i brevlådan. Ibland går det fort! Efter det att Caspian somnat för natten körde jag under kvällen en massage av Momos rygg och sedan mina egna lår och överarmar. Underbart!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards