Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Terese - 2 maj 2016 21:09

Måndag idag och nu startar jag igång sju nya sockerfria veckor! Blir klar till midsommar och hoppas på att tappa 3-4 kilo tills dess!
Kommer som sist äta frukt så viss mängd socker blir det ju på ett sätt.
Jag älskar smoothies och idag mixade jag ihop fryst spenat med fryst mango, en banan och en skvätt soyamjölk. Gjorde den rätt så tjock så jag åt den med sked - som glass!

Vilken fantastisk dag vi har haft idag!
Caspian väckte mig vid 6 och vi låg och småtjattrade i sängen men då jag upptäckte att han kissat ner både säng och pyjamas var det bara till att kliva upp och göra rent både honom och bädden. Plutten är strålande glad varje morgon och man kan inte bli annat än lycklig när han tittar på en och fyrar av sina jättestora leenden!
Vid 9-tiden efter frukost och lek blev Caspian trött igen och vi gick och lade oss båda två i sängen. Gissa om jag blev förvånad när vi sen vaknar och jag ser att klockan är 11.15 Vi sov i två timmar vilket är rekord! Då sken solen ute och vi klädde på oss och tog mellisen ute på altanen.

Även lille Glenn fick följa med ut. Jag tror han ska få flytta ut nu, typ maj- september. Bara vi fixar ett regntätt hus först så kommer han ha det riktigt bra i trädgården. Han gillar att vara ute. Kaniner är känsliga för värme men ser man till att han alltid har möjlighet att sitta/ligga i skugga blir det perfekt.

Caspian satt nöjd i sin barnstol och lekte med sina leksaker och jag satte igång att rensa ogräs i rabatten och bland stenarna längst planket. Gräslöken, som från början är planterad i kruka, sprider sig som en löpeld bland stenarna. Tycker jag går och rycker konstant. Idag slet jag upp en hel del igen som jag har satt i kruka till Shahlas balkong.

På eftermiddagen satte jag lillen i vagnen och promenerade ner till Lidl för att handla. Caspian somnade men sov bara en kort stund, max 20 min. Resten av tiden satt han och gurglade - något han börjat med de senaste dagarna.
Jag köpte lite fröer Lejongap som jag planterade i den nyrensade rabatten. Spännande att se om det blir som jag har tänkt.

Till middag idag lagade jag köttfärslimpa med sötpotatis i ugn.
Caspian satt fascinerat och tittade in i ugnen. Han försökte öppna luckan för att ta sig in men eftersom han satt i sin gåvagn spärrande den luckan från att öppnas. Vi måste fixa någon lösning där - snart kryper han och vips så reser han sig upp och ugnsluckan har idag ingen spärr.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards