Alla inlägg den 4 maj 2016

Av Terese - 4 maj 2016 21:03

Efter sovmorgon till 7.30 (Japp, 7.30 är sovmorgon numera. Var sak har sin tid..;)) och lite stök och bök och fix och trix tog jag och Mini-Me pendeltåget in till stan.

Strax före 10 var vi inne hos polisen för att ansöka om pass till Caspian. Tog en nummerlapp - 116. Såg att tre bås av 15 var öppnade och just då expedierades nr.38 Konstaterade att detta skulle ta sin tid så jag promenerade fram och tillbaka på trottoaren utanför med hopp om att lillen skulle somna en stund. Stampgatan är en hyffsat lång gata! Träffade Shahlas kompis Farah en av rundorna och sällskapade med henne en gatulängd. Tog också en avstickare till en parallellgata och smet in på Netto. Netto är riktigt stökigt men man kan hitta roliga prylar där. Idag köpte jag två uppläggningsfat för 20:-/st (!!) samt handtvål med den magiska doften av ananas. Jag älskar ananas!

Gick tillbaka in till polisen en timme senare och de hade hunnit fram till kund nr.61 Oh my God!! tänkte jag och kikade ner i vagnen. Caspian hade just vaknat efter en halvtimmes sömn. Skulle vi palla att vänta ett par timmar till? Nej. Jag gav min kölapp till en trevlig dam (som själv hade könummer 138) vilket gjorde henne glad då hon säkert sparade minst en timmes kötid på det. Själv kommer jag prova lyckan i Alingsås nästa vecka istället och hoppas på mindre kö där!
Tog pendeltåget tillbaka igen men hoppade av i Partille och gick hem till Shahla och Naser. Slipsen av och mjukisar på!

Idag hade Shahla lagat kebab till lunch. Himmelskt gott! En av mina absoluta persiska favoriter!

Caspian var pigg och busig och ville inte sova efter lunchen. Då både Naser och Momo kom hem ville han mest leka. Tillslut lyckades Shahla få honom att somna och då vilade vi alla en skön stund. Momo hade inte plats för oss i bilen då han lastat den full redan så Naser och Shahla var snälla och skjutsade hem mig och Caspian vid 17.30. 
Middag och ombyte väntade för lillen och Momo slog in presenter och gjorde sig sedan klar för att åka hem till en kompis (Champions Leauge-kväll). Nu väntar en långhelg med utlovat gott väder - känns hur underbart som helst!


teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards