Alla inlägg den 8 maj 2016

Av Terese - 8 maj 2016 09:32

Stekhett! Vår uteplats sånna här dagar blir som en gryta, på gott och ont. Vi spenderade mer eller mindre hela dagen där ute - Caspian i skuggan och jag och Momo i solen.

Jag grävde idag bort buskarna mellan oss och grannen Barbro. Klippte ner det i småbitar och stoppade i en säck. Momo rensade gräsmattan på maskrosor. Nu har vi tre fyllda säckar med ogräs, löv och buskar. Nästa helg kommer en container ställas hit inför föreningens städdag där man får slänga trädgårdsavfall. Annars får man åka till soptippen med det.

Momos kompis Mikael kom förbi en snabbis på en kaffe och milkshake. Världens snällaste kille, alltid med ett stort leende, men av någon anledning är Caspian rädd för honom. Det var samma sak häromkvällen när vi grillade - Caspian grät när Mikael kom för nära.

På eftermiddagen/kvällen var vi bjudna på grillmiddag hemma hos en familj Momo känner via crossfiten. Även Ali, Klara och barnen var där. Blomdahls, som de heter, bor i ett urmysigt område precis intill Aspen - Seatons strand. Där vill jag bo, hur mysigt och fint som helst. Min önskan är att bo nära vattnet - rofyllt och nära naturen.

Vi satt ute fram till strax före 21 då vi begav oss hemåt. Det kan man ju knappt göra mitt i sommaren utan att frysa i vanliga fall, så gott!
Jag fick ligga på gasen för vi skulle hinna till ICA som stängde kl.21 En minut i nio sprang Momo in genom entrén..
När vi kom hem däckade Momo med Caspian i sängen och jag gick och lade mig strax därefter. Man blir faktiskt trött av all sol. Och för Momos del av lite öl och vin.... ;)

Av Terese - 8 maj 2016 08:55

Fortsatt fint väder och riktig sommarkänsla! Vilken lycka när sånt här väder kommer, desperat vill man vara utomhus hela tiden.
Idag har vi varit på kalas hos Caspians kusin Elliot som fyller 4 år idag. En härlig dag på en solig altan med grillmat och tårta. När vi kom hem på kvällen stramade huden, trots solskyddsfaktor. Man får vara försiktig nu när huden är mjölkvit efter vintern.. Jag har inte solat sedan september 2014. Förra sommaren var vädret kasst och jag höggravid.
Bränd hud är ju varken sunt eller snyggt!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards