Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Terese - 11 maj 2016 21:51

Ännu en underbar dag! Jag och Caspian tog 11-pendeln till Partille för att hälsa på Shahla och Naser. Caspian sov en stund i vagnen men låg sedan vaken och bara njöt. Han gillar också vädret - mest för att slippa så mycket kläder antar jag!

På gräsmattan utanför Shahla och Naser blommar maskrosorna för fullt. Världens vackraste ogräs såhär års. På bara ett par dagar har träd och blommor slagit ut. Det är som finast
I Sverige nu - grönt och frodigt!

Shahla hade lagat kyckling med zucchini som var fantastiskt gott. Till det persiskt ris, yoghurt och sallad.

Vi satt efter lunchen länge på balkongen och njöt av värmen. Shahla fick Caspian att somna i hennes knä i soffan. Först var han omöjlig att "natta". Han var trött men samtidigt lekfull och gjorde allt för att hålla sig vaken - något han på senaste tiden börjat med mer och mer - kämpat för att inte behöva sova dagtid. Tillslut lyckades Shahla få honom att slumra medan jag och Naser pratade om livet över en kopp kaffe ute på balkongen.

Efter lilla tuppluren fick jag och Caspian följa med till Triumfglass i Sävedalen. Mycket folk, mycket glass och väldigt gott! Märkligt att jag inte varit där tidigare - jag som älskar glass!
Caspian fick smaka lite och inte helt oväntat verkade han gilla det.

När vi kom hem igen fick lillen bada. Han var rödmosig och varm och verkligen njöt av det svalkande vattnet och farmor som badade honom.

Momo kom efter jobbet och vi fick äta den goda maten igen! Bonus för mig! :)

En jättemysig dag har vi haft idag!

Varma dagar, varma kvällar, en underbar liten 9-månaders grabb att spendera dagarna med - kan man få stanna tiden ett tag och bara njuta?

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards