Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Terese - 15 maj 2016 21:51

Idag har jag jobbat. Första dagen tillbaka på jobbet sedan början av juli förra året - innan jag gick på semester och innan Caspian sedan kom till världen i augusti. Hade faktiskt lite ångest innan idag. Det är första gången jag har lämnat Caspian så pass "länge". Jag gick hemifrån vid 10.30 och kom tillbaka först 19.15

Kände mig rätt ringrostig den första timman men sen flöt det på! Vi har just nu en tillfällig butikslokal i Femmanhuset. Hela köpcentrat totalrenoveras och byggs om. Just nu rustar man vår riktiga butik som ska bli klar om ca en månad. Gött att komma tillbaka till en helt ny butik snart!

Momo skickade under dagen lite bilder och videoklipp som jag tittade på under lunchrasten. De hade en mysig dag hemma med besök av Ali och Elliot. Allt gick bra och Caspian var nöjd och glad. Då jag fick se bilderna och videorna lättade min lilla ångest-klump i magen och mammahjärtat mitt klappade på lite lättare och luftigare. Antar alla mammor går igenom denna separationsångest då de ska lämna sina barn de första gångerna.
Det var sjukt mysigt att komma hem och kramas och pussas igen och Caspi blev jätteglad då han fick se mig komma in genom ytterdörren. Bästa känslan!

Av Terese - 15 maj 2016 21:37

Idag blir lillfisen hela 9 månader gammal. 9 månader! Vips, vad fort det gick då! Mina nio bästa månader någonsin.
Alla gravidkilon är nu borta. Man brukar ju säga "9 månader upp - 9 månader ner" som en sorts sund viktresa att sträva efter och det kan jag tycka är rätt lagom. Sen att jag har sju ytterligare kilon kvar att kämpa bort har inget med graviditeten att göra. Det är bullkilon.

Idag har vi spenderat dagen hos Shahla och Naser med hela familjen. Det var länge sedan vi var där alla tillsammans. En god Shahla-lunch och sedan lite fika. Jag hade med mig rabarber- och hallonpaj som jag bakade imorse då jag och Caspian vaknade. Rabarberna har kommit upp i min rabatt nu.
Jag och Klara lade Caspian och Nelson i varsin vagn och gick en sväng till Allum. Köpte lite sommarkläder till Caspian - två shorts, ett par tunna tights och en t-shirt. Nu får värmen gärna komma tillbaka! Sju grader varmt har vi haft idag. SJU GRADER!!!! 20 grader mindre än hela senaste veckan. Det vände över en natt!

Kvällen spenderade jag och Momo hemma i TV-soffan, tittandes på Eurovision song contest. Caspian sov oroligt på övervåningen så vi fick springa upp och ner som vanligt. Undrar när han ska börja sova bättre.....

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards