Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Terese - 19 maj 2016 20:54

På förmiddagen lite fix, städ och tvätt här hemma. Bäddade rent i vår säng och bytte även kuddfodral och plädar nere i vardagsrummet. Ombyte förnöjer och nu gick jag "back to the roots", dvs lade samma som när vi flyttade in för nästan två år sedan.

Mina egengjorda, randiga krukor har nog stått i varje rum här hemma snart. Växterna var som små toppar när jag köpte dem för två år sedan. Idag har de minst sagt svämmat över.

Caspian och jag tog efter hans lunch pendeltåget in till stan och hälsade först på i min gamla butik på Kungsgatan.

Handlade lite och gick sedan med min kollega Shideh till Pizza Hut och åt god buffé. Caspian fick lite mosad banan och satt där och lekte och pratade hela tiden. Undrar vad han ville få sagt. Han reagerade då Shideh pratade persiska med honom, det märktes att han kände igen språket!

Då vi sedan, efter att vi tagit pendeltåget hem, hoppade av i Aspedalen passade jag på att palla lite syrener nere vid stationen. Kände mig lite dum men vem lider egentligen av att jag tar några få kvistar? Fint blev det i varje fall i en vas på bordet i vardagsrummet och det doftar ju gudomligt!

Av Terese - 19 maj 2016 20:28

Idag fick Caspian följa med mig till jobbet på en produktutbildning mellan 8.30-10 Han var ett tag vaken i sin vagn och pillade (slet) med sina leksaker men somnade sedan.

Efter utbildningen åkte vi upp till Carlanderska för lite provtagning och på vägen dit ringde Shahla. Bestämde oss för att stanna till i Partille på vägen hem och "säga hej". Det slutade med att vi var kvar där hela dagen, blev serverade lunch och fika och blev hämtade av Momo då han kom efter jobb och träning. Vi har det ju bara för bra vi! :)
Misha och lilla söta kusin Aylina var också hemma hos Shahla och Naser.

Kolla så stor Caspian ser ut. Han 9 månader och hon 2 månader.  <3

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards