Alla inlägg den 24 maj 2016

Av Terese - 24 maj 2016 20:42

Åh vad jag älskar livet som mamma! Jag är så tacksam för tiden här hemma med Caspian. Varje morgon är en fröjd då Caspian alltid är superglad på mornarna och det smittar av sig! Som min fina vän Romina alltid säger - lycka är lyckliga barn. Oh yes, it is!

Den lilla människan blir mer och mer en egen person med vilja, smak och humör. Han kämpar sig runt på sitt eget lilla vis (hasandes) och han vill undersöka allt som kommer i hans väg. Han pratar massor även om han inte kan, han klappar händer och försöker knäppa med sina fingrar, han pussas massor och har väldigt nära till skratt och leenden.

På förmiddagen klippte jag gräsmattan. Tog en tur ner till ICA idag igen efter lunch. Glömde köpa blöjor igår och behövde ändå få Caspian att sova.
Det var himla tur att jag fixade både gräs och blöjköp innan det på eftermiddagen kom både regn och kraftig åska. Himlen blev plötsligt kolsvart och det dundrade på rejält under en bra stund.

Jag har idag fortsatt min rensning inför loppisen nästa vecka. Idag har jag tagit tag i min klädbyrå. Tagit bort en del som ska till loppis och en del som ska till Östhjälpen.
Försökte få Caspian till eftermiddagsvila. Det gick sådär.... om man säger så!

Momo kom hem direkt efter jobbet. Det gör sådan himla skillnad om han kommer hem vid halvfem-fem eller vid halvsju-sju! För mig, för oss.
Bara att få äta middag tillsammans hela familjen är riktigt värdefullt men också att Caspian får mer tid på vardagarna med sin pappa än att bara säga godnatt vid 19 då han ska läggas. Han blev så himla glad idag när Momo kom hem - han sprang fram till hallen i gåstolen och när Momo lyfte upp honom kramade han om honom samtidigt som han sa "bapa bapa". En liten blandning mellan baba och pappa! :) Sånt gör mig tårögd - av det lyckliga slaget!

Av Terese - 24 maj 2016 19:46

Måndag och en ny vecka har startat! Den här veckan tänker jag ägna åt rensning! Imorse ringde jag och bokade plats på Loppistorget i Floda. Två veckor till att börja med med start nästa vecka. Går det bra kommer jag förlänga tiden. Det är så underbart skönt att rensa! Ut med det gamla och in med det nya! ;) Har nu idag rensat en del både i våra köksskåp och i uteförrådet.
Förutom lite rensning och en tur till ICA har jag och Caspian bara varit hemma. Dagarna går i väldig fart ändå. Vakna, frukost, lek, förmiddagsvila, mellis, mer lek, lunch, vila igen (ofta i vagnen under en promenad), mellanmål, ännu mer lek, middag, nervarvning, pyjamas och sedan nattning. Däremellan all markservice (städ, tvätt, matlagning, trädgårdsfix mm). Har verkligen blivit expert på att vara effektiv under passande stunder, man tar hela tiden lite i taget, lite i taget...
Caspian blir bättre och bättre på att hålla balansen - både sittande (vilket han gör helt utan stöd och utan att vingla) och under sina försök till att krypa. Nu kan han väldigt lätt sätta sig upp från liggande position vilket är ett fint framsteg.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards