Alla inlägg den 26 maj 2016

Av Terese - 26 maj 2016 21:02

Betydligt skönare väder idag! Efter förmiddagsvilan (då jag faktiskt för första gången fick väcka C efter lite mer än en timme för vi hade en tid att passa) promenerade vi ner till Aludden där vi mötte upp Malin+Emmett samt Jennifer+Charlise från föräldragruppen för en fika i solen.

Efter detta tog vi en liten promenad tillsammans längst med ån i Lerum.

Tre små sötingar, nästan jämngamla, sittandes i sina vagnar och har det gott. 

Efter att vi skildes åt gick jag bland annat förbi Röda Korset (fyndade en tekanna för 30:-) och Lidl. Kom hem och gav lillkillen lunch i skuggan ute på altanen. Det var varmt och lä där ute, hur härligt som helst.

Fick mig en skön stund i solen då Caspian sedan somnade. Momo kom hem vid 16 och även han hann få sig lite sol där ute innan sedan Caspian vaknade med bus på agendan.

Återigen en stökig läggning då Caspian skulle nattas. Han blev som vanligt trött vid 19 och jag tog upp honom till sängen där han vägrade sova. Även denna kvällen tog det ca 1,5 timme innan han slocknade i vår säng efter amning. Då jag skulle lyfta över honom till barnsängen vaknade han i vanlig ordning (världens mest lättväckta barn).... Somnade efter lite hyschande och vyschande då både jag och Momo tillslut satt lutade över sängkanten..

Av Terese - 26 maj 2016 20:46

En vanlig morgon! Caspian vaknade strax efter 7. Vi gick ner och käkade frukost, sa hejdå till Momo då han åkte till jobbet, lekte med leksaker och krypövade för att sedan sova en stund igen mellan 9-10. Caspian alltså. Jag passade på att dammsuga, torka golv och betala räkningar undertiden.

Efter lunch klädde vi på oss för att gå ut en sväng.

Mötte upp Klara och grabbarna och promenerade först ner till Lindex en tur. Efter detta gick vi till lekplatsen för att gunga lite.

Handlade på ICA och gick sedan hem igen. Kallt och ruggigt var det. Småregn i luften och blåsigt. Försökte få Caspian till att sova middag då vi kom hem. Kämpade länge och väl - både uppe i sängen och sedan nere i soffan. Det var helt omöjligt och slutade med att jag fick ta en promenad till med vagnen för att han skulle komma till ro och somna. Vet ju att det krävs mer än bara förmiddagsvilan för att C inte ska bli omöjlig tillslut så skam den som ger sig!

Även vid nattningen på kvällen var Caspian sedan vild och stökig. Kämpade med honom i drygt 1,5 timme uppe i sovrummet. Även fast han var hur trött som helst vägrade han sova. Han satte sig upp konstant, skrattade och skrek och hade sig. Vet inte vad som hänt med honom. Antar detta, likt allt annat, är en del av den utvecklingsfas han genomgår just nu.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards