Direktlänk till inlägg 29 maj 2016

28 maj

Av Terese - 29 maj 2016 21:35

Lördag. Jag har jobbat. Först upp vid 6.30 med en pigg liten pojke som höll igång fram tills strax innan jag blev tvungen att ta mig till tåget - då somnade han tillslut så jag fick väcka Momo som fick lägga sig intill en stund.
Jag tog 10.30-pendeln in till stan för att börja jobba kl.11

Jobbade fram till 18.05 och missade då självklart 18.10-pendeln så jag fick vänta till 18.40 På väg hem från Aspedalens station pallade jag några lupiner. Lupiner påminner mig om min barndoms midsomrar då "vi barn" drog iväg med skrindan och pallade blommor till stången, alltid lite nervösa och spända för att bli upptäckta och utskällda. Precis så kände jag nu med!

Det var underbart att få komma hem och krama om min lilla pojk! Helt galet hur man kan sakna någon så mycket då man bara varit borta över dagen. Caspian hade haft en toppendag där hemma med Momo med både besök och massa lek.
Jag och Momo byttes av då jag tog C och nattade honom och Momo gjorde sig klar för att dra till Amine o Kalle för fotbollskväll (CL-final eller nåt sånt).
Caspian sov oroligt och vaknade flera gånger under kvällen. Jag satt först i soffan, helt slut, och sprang upp och ner stup i ett. Hade ingen energi till att sätta på något kul på TV:n eller ta mig för någon annan syssla. Slutade med att jag gick och lade mig tidigt då jag inte orkade hålla ögonen öppna tillslut. Kroppen värkte och Caspian sover ju bättre med mig bredvid sig. Win win. Zzzzzzzzzzz........

 
 
Ingen bild

Mamma

29 maj 2016 21:49

Kör inte slut på dig 😘

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards