Alla inlägg den 12 juni 2016

Av Terese - 12 juni 2016 21:58

Söndag. Caspian väcker oss vid 7. Fortfarande lite feber så han får en alvedon. Momo tar med honom ner och jag sover vidare en stund, sjukligt trött. Kliver upp och äter frukost ihop med lillen. Momo ger sig ut på en springrunda och då C sedan sover en stund gör jag mig redo för att åka till jobb. Vi byts av och jag går till tåget.

Får veta att en bekant igårkväll gått bort efter en tids sjukdom. Han fick ett cancerbesked i början på april. Jag träffade honom över en fika i slutet av mars och han fick träffa Caspian. Då visste han inget. Nu är han avliden. Läskigt hur snabbt det kan gå. Fuck cancer! Rest in peace Sasha Mesic.

Här en bild från Fältöversten 2010. Arbetade där under fyra år och varje dag kom han in i butiken och snackade lite skit, höll ställningarna då jag var tvungen att kuta på toa, satt och fikade utanför, rökte som en borstbindare, svor i varannan mening och hade alltid saker att diskutera. Vi pratade ofta om mat och olika tillagningsmetoder. Sasha var gammal kock och väldigt förtjust i husmanskost. Man fick höra massa storys om hans tid med mormodern i Sarajevo. Varje jul sedan dess har han varit en av få vänner som ringt upp för att önska God Jul, alltid frågat hur det är med familjen och dragit något gott skämt. En fin person med stort hjärta.

Jag jobbade idag mellan 11-14 och åkte sedan hem till Shahla och Naser i Partille som hade passat Caspian ett par timmar då Momo åkt på coachmöte i boxen.

Det hade gått hur bra som helst och lilla älsklingen var nu fri från sin feber! Shahla hade tagit honom på en långpromenad så han hade fått både frisk luft och en längre sovstund.
Jag fick äta god mat (som alltid!) och sedan kom Momo.

Då vi kom hem var Caspian trött och fick sova en liten stund men när han sedan vaknade och var pigg och glad passade vi på att klippa hans hår.

Läggningen blev lång och utdragen. Från 19 till 21 kämpade vi med en kille som helt och hållet vägrade att låta sig nattas. Klassiskt 10-månadersproblem. Tur man har tålamod.

Av Terese - 12 juni 2016 10:47

Lördag. Caspian känns något piggare även om han fortfarande har feber. Pigg och lekfull mellan varven, kissar och bajsar som han ska och äter helt ok! Försöker få i honom extra mycket dryck i form av vatten, pärondryck (för bebisar) och amning. Man ska ju gå mycket på allmäntillståndet och han verkar ju helt OK i och med det.
Tandköttet har det gått lite hål i så snart tittar tänderna fram! Hoppas det är orsaken till allt det här.
Han har fått kolla på Babblarna på TV vilket han verkligen älskar - han hoppar och dansar och tittar med stor förtjusning på det. Är man sjuk så får man!
Jag jobbade 13-18 och det hade gått bra där hemma för Momo och Caspian. Jag fick lite bilder, filmklipp och uppdatering under dagen. När jag kom hem hade Caspian precis slumrat till i Momos famn och jag tog upp honom till sängen för nattning.
Dock vaknade han sen flera gånger under kvällen och var lekfull och busig. Gott att se! Är man sjuk så får man! :)

Av Terese - 12 juni 2016 10:39

Fredag. Jag och lillfis har varit hemma hela dagen. Allt för att han ska få vila så mycket som möjligt då han fortfarande har hög feber. Som mest varit uppe på 39,6 men tack och lov svarar han på alvedon och den sjunker lite. Stundom är han trött, gnällig och slö, stundom pigg och leker och skrattar. Han äter ok och jag ammar honom lite extra för att försäkra mig om att han får i sig både näring och vätska.
Jag misstänker att han har feber för att tänderna uppe håller på att spricka igenom. Tandköttet är rött och svullet och man märker att han har ont. När tänderna nere kom hade han också feber och var extra gnällig i ett par dagar. Dock inte lika hög feber som nu.
Har lyckats ändra morgondagens arbetstid från 9-18 till 13-18. Då kan Momo få sovmorgon samtidigt som jag kan se till så Caspian får i sig mat, dryck och amma honom innan jag går hemifrån. Sen hoppas jag mina killar ska klara sig fint under eftermiddagen! <3

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards