Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Terese - 14 juni 2016 22:30

Tisdag. Väckarklockan ringer 06:00. Jag snoozar en gång men kliver sedan upp. Mina båda killar sover vidare.

Gör mig färdig och väcker sedan Momo och Caspian. Momo ska på konferens i Lysekil. Får lillen i ordning och promenerar sedan ner till pendeln för att åka till Shahla och Naser i Partille. De är snälla och passar Caspian då jag jobbar mellan 9-13.

En ursöt bild på en ursöt kille som Shahla messade undertiden jag jobbade. Där hade han det bra. Två promenader, bus och lek.
Jag tog 13.10 pendeln tillbaka. Shahla hade lagat kebab och vi åt tillsammans.

Försökte få Caspian till att sova middag efter maten men det var omöjligt. I en halvtimma kämpade jag innan jag gav upp. Caspian - mamma 1-0.

Den lilla älsklingen blir 10 månader idag. Undrar om det finns något som kallas 10-månaderstrots? ;)

Då jag vid 15.10 skulle ta pendeltåget hem messade jag Momo och det visade sig att han befann sig i Jonsered - så lägligt! Klev av där och tillsammans tog vi bilen till Tempo i Lerum för att hämta ut ett paket. Tre mattor som jag beställde häromdagen hade redan kommit.

Så skönt att ta bort de två vita mattorna som konstant tappade fransar som låg överallt i hela nedervåningen. Caspian har ju roat sig med att rycka loss massor dessutom.

Då vi kom hem var Caspian så trött att han somnade och sov i lite mer än en timme. Var väldigt gnällig och ledsen resten av kvällen. Hoppas inte han blir sämre igen, nu när han äntligen tillfrisknat lite.

Jag tog bilen till Loppistorget i Floda och tittade till min försäljning. Hela 790:-! :) Lämnade in våra två vita, numera avskyvärda mattor samt bokade upp min plats fram till 9 juli. Då stänger de för sommaren och bygger om.

Av Terese - 14 juni 2016 08:51

Måndag. Gratulerar fröken Chen på 38-årsdagen!
Jag och lillen har haft en riktig slappardag, vi hoppade inte ur pyjamasen förrän efter kl.14

Lekte inomhus mest men var ut och tittade till Glennis en sväng. Man får ju flytta hans bur varannan/var tredje dag så inte gräset dör. Det har det nästan gjort ändå redan på grund av torkan. Vi behöver verkligen regn!

Tog en tur till ICA på eftermiddagen för att inhandla lite nödvändigheter (blöjor bland annat). Blev sugen på att baka bröd så jag köpte jäst och testade en foccacia med tomat och basilika. Väldigt enkelt och gott!

Caspian kryper för fullt och han tar sig till de mest udda ställena! Här satt han en bra stund och pratade om något (säkert viktigt) innan han sedan backade ut och kröp vidare.

Försökte titta lite på Sverige-matchen på TV men det gick inte så bra då Caspian var överallt och ingenstans innan han sedan blev trött och skulle nattas. Hann precis få honom att sova då Momo kom hem. De hade storbilds-TV på jobbet och tittade på matchen flera kollegor tillsammans.
Tog en lång dusch och körde sedan lite koppning på låren.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards