Alla inlägg den 17 juni 2016

Av Terese - 17 juni 2016 20:16

Fredag. Caspian vaknar först 7.47 Tack, vilken sovmorgon! :) Frukost ville han dock inte ha. Antar han hade ammat under tidig morgon (vilket jag gör i sömnen numera). Först vid 10 var han hungrig och åt sin gröt.

Efter lunch åkte vi till Thun's för lite shopping. Det gör man varje sommar, minst en gång - det är sen gammalt! Det är ungefär som Roslagens egna lilla Ullared.

Caspian höll sig inte vaken så länge utan somnade i pappas famn undertiden jag var i provhytten.

Köpte lite kläder till mig och några plagg till Caspi, en marmorbricka och två rullar presentpapper. Nu slipper vi ge bort paket med julpapper i sommar Momo!
Mamma köpte också lite kläder till Caspian, däribland en body inför eftermiddagens fotbollsmatch.

När vi kom hem var Caspian väldigt gnällig. Ville varken äta eller sova. Både jag och mamma rullade honom i vagnen men det var lönlöst. Var bortbjudna på middag hos mammas barndomskompis Lena som köpt en sommarstuga här ute men jag stannade hemma med Caspian. Kände att han behövde både äta och sova i lugn och ro plus att det inte blivit kul ändå att tampas med honom hemma hos Lena då han var på ett sådant humör. Han höll sig vaken fram till 18.30 innan han somnade intill mig i sängen. Denna gången lyckades jag lyfta över honom till barnsängen utan att han vaknade!

Vaknade och grät efter redan 30 minuter. Jag satte mig intill sängen, gav mig sjutton på att inte ge mig och ta upp honom. Trots hysterisk gråt från Caspian satt jag kvar bredvid och sjöng. Efter dryga 20 minuter somnade han om. Det är bara att bita ihop och inte låta sig påverkas, även om det är hur jobbigt som helst. Han måste lära sig att sova ensam i barnsäng och kunna somna om utan mamma.

Av Terese - 17 juni 2016 19:15

Torsdag. Resdag. Förmiddagen spenderade vi hemma. Uppe med tuppen för att käka frukost, duscha och packa klart men mellan 10-11 sov vi en stund ihop hela familjen. Momo var hemma från jobbet. Caspian och jag fick skjuts in till stan lagom till det att tåget gick vid 13. Tågresan gick bättre än jag hade kunnat ana. Väldigt lite gråt och skrik men desto mer lek och sång för att underhålla barnet. Han sov endast 30 minuter så övrig tid, dvs 3 timmar, fick jag jobba på för att hålla honom nöjd.

När vi rullade in på perrongen i Stockholm stod Maria, Otis, mamma och pappa där och väntade på oss. Otis fyller 5 år idag och mamma och pappa hade tagit honom på en utflykt i Stockholm. Bland annat Junibacken samt fika hemma hos syrran.

Under bilresan till Väddö satt jag i mitten i baksätet mellan Otis och Caspian. Den ena kollade på Turtles och den andre på Babblarna. Ett stopp på vägen för lite korv med bröd.
Då vi kom fram körde pappa hem Otis. Caspian var vaken till strax efter 20.30 innan han somnade gott. Vaknade enbart två gånger under kvällen vilket är rekord! Däremot "klättrade" han i sömnen och stökade runt medan han sov.

Måste vänja honom vid barnsängen nu. Börjar bli farligt.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards