Alla inlägg den 20 juni 2016

Av Terese - 20 juni 2016 00:26

Söndag. Caspian vaknar redan klockan 6. Pigg och busig. Satte honom i barnsängen för att jag själv skulle kunna klä mig. Han klättrar och kryper och bökar och stökar så barnsängen är det mest säkra stället just nu, även om han far runt och slår i kanter även där.

Betydligt trevligare väder idag att vakna upp till!

Lite skön utomhusvistelse gjorde gott för oss alla.

Jag och mamma tog en promenad med vagnen mitt på dagen. Efter det gick vi i omgångar på thaimassage (jag) och fotvård (mamma). Pappa var undertiden på skolåterträff i Västernäs. När han kom hem körde han Caspian i den 40 år gamla skrindan runt, runt, runt... Lillen älskade det och hade kunnat åka resten av dagen om han skulle ha fått!

Till middagen gick vi ner till det nya stället "Bonden och Burgaren" som öppnat nere vid kanalen. Väldigt goda burgare i skön miljö.

Niklas, Johanna och Otis kom också dit och käkade med oss.

Då vi kom hem hände sedan något lustigt. Ett norrländskt par vi träffade på Gran Canaria 1992 dök upp här - 24 år senare. De var tillsammans med några andra på campingsemester och hade stannat till i Grisslehamn ett par dagar innan de imorgon skulle vidare ner till Skåne. De hade kommit ihåg pappas namn och googlat lite och fått fram vår adress. Och så åkte de hit. I Norrland gör man fortfarande så - man åker hem till folk och hälsar på. Man ringer inte innan och bokar tid. Så var det ju förr vilket man faktiskt kan sakna nuförtiden. Spontanitet och överraskningar. De stannade här i tre timmar. Jättesköna och trevliga människor!
Jag fick gå ifrån med Caspian som just nu är extremt känslig för främlingar - han börjar gråta väldigt lätt. Nattade honom på övervåningen efter det att Niklas, Johanna och Otis åkt hem.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards