Alla inlägg under juni 2016

Av Terese - 7 juni 2016 20:07

Lördag. Först upp är såklart Caspian och jag men ganska snart därpå kom alla de andra ner också. Gemensam frukost och sedan åkte Momo iväg till crossfiten på medlemsdag.
Vi andra gick en sväng ner till hinderbanan vid skolan och lekte lite.. Otis vann såklart och belönades med en guldmedalj (fylld m choklad).

Lunch hemma på altanen då jag lagade en egen variant av moussaka och sedan lite gungor på det.

Niklas och Johanna gjorde sig redo för att åka in till stan för att träffa några kompisar innan Håkan Hellström konserten. I samma veva kom Maria och Andreas.
På eftermiddagen promenerade vi ner till Aspen för lite bad.

Ett stopp på ICA på hemvägen för att köpa lördagsgodis och vad vi behövde för att fixa middagen. Otis hade fått bestämma middagsmaten och det blev våfflor.

Niklas, Johanna och Otis hade med sig bland annat en Bobbycar till Caspian som han provkörde.

Efter att barnen fått leka av sig lite och sedan nattats (Maria nattade Otis och jag Caspian) betade vi av några avsnitt av tv-programmet Outsiders innan Maria och Andreas for hem.
Niklas och Johanna kom med taxi närmare 01 på natten men då sov vi andra gott.

Av Terese - 6 juni 2016 20:35

Fredag. Jag och Caspian åkte på förmiddagen med pendeltåget till Floda för att kolla till min hylla inne på Loppistorget. Fyllde upp och snyggade till. Fick en säljrapport: 18 varor och 380kr hittills och detta efter två dagars öppet mellan kl.12-18 (onsdag och torsdag). Det är jag ju nöjd med! Stannade i Lerum centrum på hemvägen och köpte en födelsedagspresent till Otis som snart ska fylla fem år.

Caspian somnade i vagnen på hemvägen. Dock vaknade han så fort vi kom hem. Riktigt varmt så vi chillade i skuggan på altanen eller vistades inomhus där det var svalt. Nu kryper C riktigt bra!

Hemgjord pizza till middag. Momo kom vid 18.30 Han somnade sedan på soffan och jag kämpade med att natta Caspian i drygt 2 timmar. Först ville han inte sova utan stökade runt i sängen väldigt länge. När han väl somnade vaknade han flertalet gånger och behövde tröstas för att somna om...
Strax efter kl.23 kom Niklas, Johanna och Otis äntligen fram till oss efter drygt 9 timmars bilresa (bilköer genom Stockholm gjorde att det tog extra lång tid). Otis var fortfarande vaken. Lite kvällsfika till resenärerna innan vi alla stupade i säng.

Av Terese - 2 juni 2016 22:16

Torsdag. Mamma och pappa har åkt hem idag. Det har varit fantastiskt att ha dem här. Mysigt sällskap och hjälp med både Caspian och som alltid massa annat!

Skjutsade dem till pendeltåget till tio och åkte sedan hem och lade en trött liten kille i vagnen. Han somnade på nolltid och sov i hela 1 timme och 45 minuter. Skönt nog har han varit feberfri idag! Snorig och hostig men betydligt mindre än igår.
Då Caspian sov lade jag i en hög växel och körde både städning och tvätt. Förberedde gästrum och vind för de nya gästerna som kommer imorrn.
När C vaknat tog vi bilen till Lidl och storhandlade. Blir lätt så då man åker dit!

Kom hem med tre fulla kassar så jag fick köra ända in till dörren med bilen för att lyckas få in allt i huset samtidigt ihop med Caspian. Lyckades fint och då jag ändå hade bilen framkörd satte jag C i vagnen där han fick sitta och titta på då jag lastade bilen med diverse "skräp" som ska till tippen.
Pratade med Momo i telefonen som erbjöd sig ta med skräpet och slänga det imorgon samt sa till mig att låta bilen stå tills han skulle komma hem. Snopen blev han då den istället stod ute på parkeringen när han dök upp.
Att jag skulle lyckas backa ut med bilen hade han nog aldrig kunna tro.......
Värmen har hållt i sig. 24 grader kl.21:30 - nästan ofattbart!!

Av Terese - 1 juni 2016 23:12

Caspian vaknade med feber efter att han igårkväll blivit fruktansvärt snorig och hostig. 38,6 visade febertermometern. Ändå var han glad och väldigt busig!
Jag tog 7.30-pendeln in till jobbet för att medverka på ett personalmöte. Mamma och pappa passade Caspian där hemma och då jag kom tillbaka mötte de mig vid tåget på Aspedalens station. Caspian sov i vagnen men vaknade snart därefter undertiden vi promenerade hem. Tog bilen till Alingsås där vi först hämtade ut lillens pass. Sjukt sött pass!

Strosade runt lite i Alingsås och fikade också på Gårdscaféet.

Caspian låg och sov i vagnen - utslagen av både värme och förkylning. Han fick kylas ner i baljan på altanen då vi kom hem och efter det piggnade han till och busade en stund för att sedan sova i lite mer än två timmar. Undertiden grillade vi lite kyckling. Jättegott var det. Tryckande utlandsvärme, till och med i skuggan.
C vaknade precis i samma veva Momo kom hem och strax därpå fick vi gäster. Ali, Klara och barnen samt Shahla o Naser kom och hälsade på. Bjöd på rabarberpaj, jordgubbar, melon och glasstårta - riktig sommarfika!


Momo packade upp den nya gräsklipparen han har köpt. Kanske provklipper jag imorgon efter att mamma och pappa åkt och Caspian sover. 

Caspian piggnade till lite senare på kvällen då luften och han blev liiiiiite svalare (fortfarande 21 grader klockan 22:30) och alvedonen gett verkan. Han var vaken ända till 21 och skrattade och lekte. Skönt att se!

Vi fick upp grinden i rättan tid. Sedan tre dagar tillbaka kryper Caspian och det går bättre och bättre, blir fler och fler steg, för varje dag. Nu måste vi se till att säkra trappen! Han börjar även resa sig upp mot ting. Kommer bli en tid med både ras och gråt den närmaste tiden. Nervöst faktiskt!

Av Terese - 1 juni 2016 22:18

Tisdag. Efter frukost åkte jag, mamma, pappa och Caspian till Stenvaruhuset i Storås för att köpa markduk och stenar till framsidans rabatt. C somnade i bilen på väg dit så mamma satt kvar med honom undertiden jag och pappa lastade sten. Fixade sedan rabatten då vi kom tillbaka hem och lastade också  in mina loppisprylar i bilen.
Eftersom det även idag var galet varmt fick lillen sig ett svalkande bad i sin balja. Det älskade han! Kvack, kvack lekte han med de nya badankorna som hans mormor hade med sig.

Jag och pappa rensade baksidans rabatt på ogräs. Flyttade även på några växter för att snygga till.

Fixade  äggröra med korv till lunch. Lättlagat och gott! 

Vi tog på eftermiddagen en promenad ner till Aspen där vi fikade på Aludden.

Gick sedan en bit längst vattnet och jag och mamma vadade ut. Mamma försvann nästan - så långt ut gick hon i det långgrunda vattnet. Det var riktigt skönt och svalkande.

Gick förbi ICA på hemvägen och köpte burgare för att senare grilla till middag.
Vid 17 åkte vi till Floda. Först för att lämna, packa upp och prismärka mina loppisprylar på Loppistorget. Har bokat en säljplats för två veckor. Blir spännande att se om jag får något sålt!
Sedan åkte vi hem till en tjej jag hittade i en köp- och säljgrupp på Facebook. Jag lade ut en förfrågan om en gåvagn då jag igår tyvärr knäckte ena hjulet på den vi redan hade och snabbt fick jag napp. 100:- fick jag ge för den vilket det verkligen är värt då Caspian älskar att åka i den!

På vägen hem fick jag meddelande från en annan tjej som nappade på en tidigare förfrågan jag lagt ut i Facebookgruppen. Denna gången gällde det en säkerhetsgrind vi har tänkt sätta upp i dörren ut till altanen. Tjejen bodde bakom ICA Servett så vi svängde dit på hemvägen och plockade upp den.
Momo var hemma då vi kom hem. Han tände på grillen och vi avnjöt sedan goda burgare med tillbehör. Dock inomhus då det börjat åska.

Lite soffhäng och TV-tittande fick avrunda kvällen. Momo satte också upp säkerhetsgrinden vilket blev riktigt bra! Ett lyckat köp. Jag tycker om att handla begagnat - återvinning, återbruk och man spar lite på jordens resurser. 

Av Terese - 1 juni 2016 21:52

Måndag. Jättegott väder - riktig medelhavsvärme. Tidigt upp i vanlig ordning men idag sov Caspian 1,5 timme under förmiddagsvilan. Ensam i sängen. Det är nog rekord.
Jag fixade undertiden med lite dammsugning, tvättade, vattnade blommor, bäddade i gästrummet och städade ur badrummen. Då Caspian vaknade blev det en promenad ner till ICA för att handla.
Vi käkade sedan lunch i skuggan ute på altanen.

Sedan lite bus inomhus då det blev för varmt för att vistas ute. Caspian blir slö av värme.

Då Caspian sedan återigen sov, denna gången i vagnen i hallen efter en kortare promenad, grävde jag bort lite ogräs i rabatten utanför vårt staket på framsidan. Förberedelser inför att vi ska lägga marksten där.

Strax innan 16.30 tog vi bilen ner till pendeltåget för att hämta upp mamma och pappa. Äntligen!
Caspian var till en början lite stum och fundersam när han såg mormor och morfar igen men det släppte snabbt!

Jag lagade lasagne till middag och vi käkade ute på altanen då Momo kom hem vid halv sju. Vid 21.30 var det fortfarande 23 grader utomhus och vi hade altandörren öppen hela kvällen då vi såg på TV. Härligt!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards