Alla inlägg under juli 2016

Av Terese - 30 juli 2016 20:57

Fredag. Även denna dagen arbetade jag 12-20 vilket gjorde att jag fick spendera förmiddagen hemma. Momo fick sovmorgon och jag klev upp med C. Dock bäddade jag med kuddar, täcke och madrass på golvet nere i TV-rummet och vi sov en timme tillsammans då han blev trött igen strax efter frukost.

Glad och nöjd då jag satt på 20.40-pendeln hem! Det var länge sen jag kände "Åh, så skönt med helg!!" - mer än ett år sedan sist. Galet trött och stor längtan hem. Precis som igår hade Momo nattat Caspian (så duktig!) och han sov då jag kom hem!
Te, kvällsmacka och film fram tills det att Caspian vaknade vid 23.30 - då gick vi och lade oss. Trots halvvaken där på nattkvisten blir Caspian glad när han ser mig, han ler stort då han ligger mellan oss i sängen - jag kan inte beskriva känslan. Magi på hög nivå.

Av Terese - 30 juli 2016 20:40

Torsdag. Jag klev upp vid 7 med Caspian. Åt frukost och hängde lite på leksaksmattan. Momo kom upp efter någon timme och for då iväg till crossfitboxen för att träna. Lade mig med Caspian i sängen då han i vanlig ordning blev trött kring 9. Vid 10 klev jag upp och gjorde mig iordning för en jobbdag. Momo kom hem vid 10.30 och strax därpå vaknade den lille.

Tog 11.30-pendeln in till jobbet och jobbade ända till stängning. Hann inte med 20.10-tåget hem utan fick vänta ända till 20.40 Var hemma strax efter 21. Momo hade nattat Caspian med en hel flaska välling och då jag kom hem sov han som en stock. Han strecksov i fyra timmar (!!!) innan han vaknade. MAGISKT! Precis som BVC-sköterskan sa - Caspian sover bättre om pappa nattar!
När han väl vaknade gick vi och lade oss och det kändes så underbart att få krama honom. Det var en riktigt märklig och tom känsla att komma hem utan att få gosa och kramas med min lille älskling. Första gången nu!

Av Terese - 30 juli 2016 20:02

Onsdag. Jag arbetade 9.30-17.30 Hyffsat mycket folk men hade hoppats på mer - lönevecka som det är. Antar många är bortresta!

Våra utemöbler levererades idag och Momo monterade ihop dem samtidigt som han var hemma själv med Caspian. Starkt jobbat!

Då jag kom hem hade vi besök av Shahla och Naser. Känns som år och da'r sedan vi sågs! De hade kommit lite tidigare men väntade kvar för att säga hej till mig innan de åkte hem. Gulligt!

Momo var bra trött så jag tog nattningen. Caspian somnade snabbt och sov helt ok under kvällen. Även jag var trött så vi slöade i soffan innan vi själva stupade i säng.

Av Terese - 28 juli 2016 22:47

Tisdag. På förmiddagen tog jag en tur ner till den öppna mottagningen på BVC. Caspian mäter nu 78cm och väger 10,2kg. Sköterskan konstaterade (precis som vi misstänkt) att Caspian åkt på tredagarsfebern då han nu är helt rödprickig med massa utslag över kroppen. Det är en barnsjukdom som drabbar barn 0-2år, en virussjukdom, och så länge utslagen är kvar så smittar han. Vi ska undvika att träffa andra små under tiden.

Då vi kom hem käkade vi lunch och då kom moster Maria med bil från Kungälv. Tillsammans gick vi och hämtade Elliot och promenerade ner i Lerums centrum.

Vi hade en jättemysig eftermiddag tillsammans. Vi gick till leksaksbutiken då Elliot ville shoppa, vi åt glass, jagade Pokemons och lekte på lekplatsen.

Då vi kom hem igen dröjde det inte länge förrän Klara och Nelson tittade in för att hämta Elliot.
Jag och Maria lagade hemmagjord "pizza Ra-oul" (m päron, chevre, tryffelolja, pinjenötter, ruccola o honung). Så gott!! Momo kom också hem från träning och käkade med oss.

Maria for hem och Momo nattade Caspian. Det gick jättebra, han drack en halv flaska välling och somnade sedan i vår säng intill Momo som sedan lyfte över honom till sin säng. Under kvällen vaknade han inte alls lika många gånger som han brukar utan först till natten då vi lade oss och då fick han komma och sova mellan oss.

Av Terese - 26 juli 2016 00:37

Måndag. Hade väckarklockan ställd på 06:00. Blev väckt innan dess av lillgrabben - flertalet gånger. Tror inte jag fick ihop till många timmars sömn under natten. Caspian sov allt annat än bra! En jobbdag väntade och jag gick hemifrån strax efter sju. Jobbade 8-17.30 vilket kändes som en extremt lång dag (vilket förmodligen beror på att jag numera är lite ovan).

Det var kul att jobba även om jag till en början kände mig väldigt ringrostig!
Momo och Caspian hade en mysig dag med bland annat promenad och ett besök (inklusive poolbad) hemma hos kusinerna. Äntligen var Caspian feberfri!

Blev uppdaterad med bilder under dagen.

Jag kom hem strax efter 18. Momo for strax därefter till boxen för att träna. Först var vi över till grannen för att mata deras kaniner (de är bortresta och vi är kaninvakt).
Mellan 19-22 kämpade jag med Caspians läggning. Han ville inte komma till ro och sova. En timme kämpade vi uppe i sängen. Först med välling på flaska, sedan med amning då han gallskrek så fort jag gav honom flaskan. Slutade med att han bet mig gång på gång och jag var tvungen att sluta! Han vägrade också ligga still. Satte och ställde sig upp.
Lade honom i vagnen och promenerade sedan runt, runt, runt i området i drygt en timme. Han höll sig vaken hela tiden. Gick in och gjorde ett nytt försök uppe i sängen. Han bara satte sig upp och skrek hela tiden. Tillslut kände jag att jag var på väg att bryta ihop - helt slut efter en väldigt lång natt och dag. Jag tog med Caspian ner och satte honom på golvet undertiden jag plockade med lite disk. Behövde ett avbrott. Tillslut på mitt tredje försök uppe i sängen lyckades jag få honom att somna efter en bra stunds tålamod och tillsist amning. Klockan var då 22. Trodde i min naiva fantasi att han skulle sova en bra stund, att han borde vara trött efter dessa timmars kämpande, men icke... Eller jo, säkert trött men orolig och han vaknade flera gånger efter detta.. Arma barn, vad är det som stör dig?

Av Terese - 26 juli 2016 00:12

Söndag. Caspian vaknar och är fortfarande varm och febrig. Lilla vännen. Natten var stökig - han vaknade och gnällde konstant.
På morgonen tog jag pendeln in till stan för att stämma av lite saker med en kollega på jobbet. Momo tog Caspian i vagnen på en powerwalk.

Jag kom hem vid lunchtid och vi grillade lite kött. Då Caspian vaknade efter sin vila och fortfarande var varm och grinig bestämde vi oss för att stanna hemma med honom. Planen var annars att åka hem till Shahla och Naser för att träffa Shahlas kusin med familj som kommit på besök från USA.
Momo åkte på eftermiddagen för att träna och jag drog Caspian i vagnen så han fick sova igen. Gick till ICA och köpte blommor till altanen.

Caspian sov extremt oroligt under kvällen och vi visste att ännu en stökig natt väntade...

Av Terese - 26 juli 2016 00:00

Lördag. Lillfisen fortfarande febrig. Slö fast ändå på gott humör.
Förmiddagen spenderade vi hemma med lite småfix. Momo klippte vår häck bakom planket på baksidan. Till hösten har vi bestämt oss för att ta bort den helt. Vi har ingen som helst glädje av den.

På eftermiddagen var vi hembjudna till Ali och Klara ihop med familjen Blomdahl. En underbar eftermiddag på deras altan. Vi var där från 15-22.30 och satt ute hela tiden. Fantastiskt god grillmat och mycket trevligt sällskap. Sånna här dagar sätter guldkant på sommaren!

Caspian sov stundvis i sin vagn och då han var vaken gjorde han inte så mycket väsen av sig. Ändå verkade han nöjd och gnällde knappt alls på hela dagen och kvällen.

Av Terese - 24 juli 2016 22:11

Fredag. Caspian vaknar med hög feber. Den fjärde tanden i överkäken håller på att spricka igenom. Antar det är därför....... igen! Han har fått feber vid alla tillfällen någon tand kommit, detta trots att många säger att feber och tandsprickning inte har något samband. Hela dagen var han slö och grät rätt så mycket. Tur nog blir det bra (bättre) med alvedon i kroppen. Efter maten badade jag honom i vasken då han kladdat ner sig så mycket och dessutom fick han svalka sig lite vilket verkade populärt!

Jag har idag fixat lite med vår nya myshörna på altanen - förvaringsbänken som Momo byggt och målat. Tog madrasserna från våra IKEA-tältsängar och klippte till en passande storlek. Även överdragen använde jag!

Lite kuddar och filtar behövdes ju också för att skapa lite myskänsla! Tog vad jag hade hemma.

Band natursnöre runt några blomkrukor som jag också hängde upp. Får fylla dem en annan dag!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards