Direktlänk till inlägg 26 juli 2016

25 juli

Av Terese - 26 juli 2016 00:37

Måndag. Hade väckarklockan ställd på 06:00. Blev väckt innan dess av lillgrabben - flertalet gånger. Tror inte jag fick ihop till många timmars sömn under natten. Caspian sov allt annat än bra! En jobbdag väntade och jag gick hemifrån strax efter sju. Jobbade 8-17.30 vilket kändes som en extremt lång dag (vilket förmodligen beror på att jag numera är lite ovan).

Det var kul att jobba även om jag till en början kände mig väldigt ringrostig!
Momo och Caspian hade en mysig dag med bland annat promenad och ett besök (inklusive poolbad) hemma hos kusinerna. Äntligen var Caspian feberfri!

Blev uppdaterad med bilder under dagen.

Jag kom hem strax efter 18. Momo for strax därefter till boxen för att träna. Först var vi över till grannen för att mata deras kaniner (de är bortresta och vi är kaninvakt).
Mellan 19-22 kämpade jag med Caspians läggning. Han ville inte komma till ro och sova. En timme kämpade vi uppe i sängen. Först med välling på flaska, sedan med amning då han gallskrek så fort jag gav honom flaskan. Slutade med att han bet mig gång på gång och jag var tvungen att sluta! Han vägrade också ligga still. Satte och ställde sig upp.
Lade honom i vagnen och promenerade sedan runt, runt, runt i området i drygt en timme. Han höll sig vaken hela tiden. Gick in och gjorde ett nytt försök uppe i sängen. Han bara satte sig upp och skrek hela tiden. Tillslut kände jag att jag var på väg att bryta ihop - helt slut efter en väldigt lång natt och dag. Jag tog med Caspian ner och satte honom på golvet undertiden jag plockade med lite disk. Behövde ett avbrott. Tillslut på mitt tredje försök uppe i sängen lyckades jag få honom att somna efter en bra stunds tålamod och tillsist amning. Klockan var då 22. Trodde i min naiva fantasi att han skulle sova en bra stund, att han borde vara trött efter dessa timmars kämpande, men icke... Eller jo, säkert trött men orolig och han vaknade flera gånger efter detta.. Arma barn, vad är det som stör dig?

 
 
Ingen bild

Mamma

26 juli 2016 19:19

Stackars liten och stor 😘 Hoppas både du och C får sova ut ordentligt. 😴💤💤💤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards