Alla inlägg under juli 2016

Av Terese - 18 juli 2016 20:14

Onsdag. På förmiddagen rätt så OK väder. Vi tog ett provåk i kanalen med båten. Stundvis tyckte Caspian att det var kul - då det kom mötande båtar eller när Maria plaskade med handen i vattnet - men mestadels var han missnöjd och obekväm i flytvästen.

På eftermiddagen kom Momo med sina föräldrar. De ska stanna tills på söndag. Väldigt kul och mysigt att få visa dem mitt barndomshem och att få umgås alla tillsammans i flera dagar.

Momo körde lite träning i vanlig ordning.

På kvällen efter middag och nattning tog vi en promenad för att få lite luft och visa den närmsta kringbygden. Momo stannade hemma med Caspian då vi andra gick.

Trötta efter resan blev det lite umgänge i TV-soffan och sedan en tidig kväll i säng.

Av Terese - 13 juli 2016 08:50

Tisdag hemma på Väddö. Här kommer lite av vår dag i bilder.

Det letas smultron på vanliga stället.

Pappa har fräschat upp båten. Vi tänkte ta oss en tur men vädret svek oss.

Moster lär ut om det här med blomster för lillen.

Vi tog middagen nere på det nya libanesiska stället som öppnat i gamla Björks Bageri. (Café Zaatar heter det nu).

Då vi kom hem igen fick vi besök av Cornelia.

Caspian fick bada lite innan läggdags.

Lånar en bild från syrran. Hon och pappa drog ut och plockade smultron och blåbär. De var borta i ca 1,5 timme och kom hem med en rejäl laddning. Det blev smultron med mjölk framför TV:n sen.

Av Terese - 12 juli 2016 16:51

Måndag. Momo har idag byggt klart verandan på vår framsida. Det blev så himla bra! Nu ska den inredas med lite möbler och gärna en blomma eller två... Eller 10. ;) Riktigt duktigt av Momo att fixa detta!

Jag och Caspian tog vid 15 pendeltåget in till Centralstationen där vi mötte upp Maria. Tillsammans sedan MTR Express upp till Stockholm. Caspian har varit väldigt stökig hela dagen så jag är enormt tacksam att Maria var med oss den här tågresan!

Pappa hämtade oss vid tåget i Stockholm och vi fick åka bil till Väddö. Först ett stopp hemma hos Maria för lite blöjbyte och ombyte till pyjamas. Den här gången gick det riktigt bra att åka bil - han gnällde ytterst lite och sov en bra bit av resan.

Av Terese - 12 juli 2016 16:39

Söndag. Idag har vi varit hemma hos Shahla och Naser. Misha, Edris och Aylina har också varit där. Jättegod mat som alltid och mysigt att träffa lillkusinen igen - det var länge sen nu!

Av Terese - 10 juli 2016 22:39

Lördag. Trist väder! Var är sommaren?!
Jag fick sovmorgon då Momo tog Caspian som vaknade runt halv åtta. Riktigt skönt att få sova ut.
Mitt på dagen en tur till Loppistorget för att hämta hem mina prylar. De stänger nu i fyra veckor men jag har redan bokat plats för vecka 32. Så länge jag går plus fortsätter jag!

Vi fick grillgäster till kvällen - nyförlovade Amine och Kalle. Caspian myste länge i Amines knä och var också rätt generös med sina pussar!

Tand nr.5 och 6 har kommit nu och håller precis på att bryta igenom vilket märks på Caspians tillstånd och humör. Stackarn som är så påverkad av tandsingarna..... Ena stunden glad, snabbt ledsen stunden därpå.

Av Terese - 9 juli 2016 23:23

Fredag. Idag har jag och Caspian spenderat en heldag med Malin och Emmett i Alingsås. Ersättningsbuss till Floda (pga spårarbete) och sedan pendeltåg till Alingsås.

Helt plötsligt sträckte sig Caspian efter Malin och ville komma till hennes famn. När jag sedan skulle ta honom ville han inte! :) Har bara hänt en gång tidigare och det var då Momo kom till Väddö och Caspian inte hade träffat honom på en hel vecka.

Vi käkade lunch på Nygrens Café. Deras uteplats på en innergård är både mysig och perfekt för oss med vagnar.

Vi strosade runt i lite butiker. Köpte bland annat en salladsskål samt lite kläder till lillen.

Nöjd med dagen och trött som 17 fick det sedan bli en helkväll i soffan.

Av Terese - 7 juli 2016 21:09

Torsdag. Ingen feber idag - Caspian har varit go' och glad och på riktigt bushumör! Vi har varit hemma hela dagen. Städad lite, tvättat och bäddat rent. C är alltid så hjälpsam! ;)

Idag tog han dessutom sina första steg på egen hand. Visserligen med stöd mot sin gåvagn men utan hjälp från någon av oss.

Av Terese - 6 juli 2016 21:20

Onsdag. Igåreftermiddag blev Caspian väldigt hängig och fick feber. 38,6 hade han då jag gav honom alvedon och han slocknade i vår säng. Jag låg intill honom och han sov i över två timmar. Min lilla skrutt, jag tror det är tänderna som besvärar.
Under kvällen fortsatt hängig och varm så alvedon innan läggdags var också nödvändigt. Imorse vaknade han varm som ett element och grät. Klockan var 5.30 Han fick alvedon och somnade om. Höll sig hyffsat pigg under dagen, dock extremt närhetstörstande och ville helst inte lämna famnen. Blev febrig framåt kvällen så alvedon innan läggdags idag med. Vi har bestämt oss för att han ska nattas i egen säng med välling på flaska istället för att ammas och sova i vår säng. Proceduren tog 1 timme och 40 minuter idag men vi lyckades - jag och Momo tillsammans! Caspian gjorde allt i sin makt för att inte sova. Skam den som ger sig!

Momos kollega Jocke har varit här idag. Han kom vid 12 och påbörjade altanbygget på framsidan.

Helst plötsligt slog en rejäl åsk- och regnskur till så det fick bli kaffe inomhus tills det lagt sig. Momo kom vid 14.30 och hjälpte till. Även Jockes sambo Liselott kom över på en fika med deras lilla vovve Taco. Jag hade gjort en rabarber- och jordgubbspaj på förmiddagen. Det regnade lite om vartannat men Jocke och Momo fortsatte så långt de kunde tills det att virket tog slut.

Nu får det stå såhär ett par dagar så färdigställs allt förhoppningsvis under helgen.

Kommer bli så himla bra när det blir klart!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards