Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av Terese - 2 augusti 2016 20:30

Måndag. Jobbvecka nr.2 har startat. Jobbade 8-16.30 idag och skyndade mig för att hinna med 16.40-pendeln hem. Även Maria, som skulle följa med hem, fick springa som en toka för att hinna med tåget. Hennes buss från Kungälv var försenad. Då vi promenerade från tåget hem till oss gjorde hon narr av mig/min hoj! Jag kan väl medge att styret är högt vilket märks främst då man går med cykeln men den är grymt skön att cykla på då man sitter väldigt rakryggad. Och snabbt går den. Horibelt snabbt. ;)

Caspian blev glad när vi kom hem. Han ratade min famn och sträckte sig direkt efter Maria!

Fixade ordning lite fika och fick senare besök av Sassa, Babak och Noah. Vilken söt och charmig kille! Och så duktig på att prata!! Riktigt imponerande - han pratar typ rent redan och han är bara två år!

Noah kom med en leksaksgrill till Caspian och visade tydligt hur den skulle användas. ;)

De for alla hem vid 21-tiden och Momo däckade intill Caspian. Han hade feber stackarn. Momo och Caspian har det så mysigt då de är hemma ensamma om dagarna. Jag får ofta bilder från dem och jag märker tydligt hur tighta de blivit. Det värmer mitt mammahjärta! <3

Av Terese - 2 augusti 2016 07:43

Söndag. Hipp hipp hurra! Grattis pappa Momo på 38-årsdagen!

Vi gav Momo sovmorgon men till skillnad mot vanligt fick han också frukost på sängen. Undertiden stökade vi runt på nedervåningen.

Klara och jag tog en tur till skogen för att leta svamp. Vi hittade ingen. Jag har noll kunskap om svamp - vilka man får plocka, kan äta och var man hittar. Klara har bättre koll tack och lov. Dock blev det enbart ett fåtal, fjuttiga denna gången. Lite blåbär fick vi ihop!

Senare på eftermiddagen/kvällen for Momo iväg för att fotograferas. En kille i boxen som är hobbyfotograf och tydligen en väldigt duktig sådan ville ha Momo som modell.
Jag och lillen var kvar hemma och jag bakade lite inför nästa helgs kalas.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards