Alla inlägg den 15 augusti 2016

Av Terese - 15 augusti 2016 23:05

Lördag. Gissa om Caspian blev glad då han vaknade på morgonen och såg att Elliot var kvar hos oss. Han var alldeles uppspelt då han fick komma upp och mysa i bäddsoffan där killarna sovit framför lite barn-TV ihop med dem.

Jag gick ned och fixade frukost. Det blev pannkakor med hallon och mango. Till och med Caspian fick pannkaka och han älskade det!

Efter frukosten pep Elliot och Momo tillbaka upp på vinden för lite mer barn-TV och egentid. Jag dukade av, diskade lite och tog sedan med mig lilleman tillbaka till sängen där vi somnade om och sov i drygt en timme. Då vi vaknade var de andra grabbarna nere igen och strax därefter kom Klara och Nelson. Momo åkte över till Ali för att hjälpa till med lite byggjobb.
På eftermiddagen efter att Klara och barnen gått hem badade jag Caspian i badkaret. Han riktigt skrek av lycka då jag tappade upp badvattnet och försökte själv ta sig i. Då jag ansåg att han badat klart och tog upp honom skrek han igen - denna gången inte så glatt! Han hade nog kunnat bada i flera timmar om han hade fått välja. Pyjamasen på och sedan lite tid för mys och lek!

Momo kom hem vid 20.30-tiden Stackarna hade kämpat hela dagen, trots skitväder och rejäla regnskurar. Det till och med åskande en stund.

Av Terese - 15 augusti 2016 22:45

Fredag. Momo klev upp med Caspian och jag fick sov till nästan 9. Sjukt skönt!
På eftermiddagen åkte Momo och tränade och jag lagade lasagne då Klara, Ali och barnen kom över och käkade.

Efter mat och lite kaffe gick Ali, Klara och Nelson hem. Elliot stannade kvar då vi bestämt sedan tidigare att han skulle få sova över. Vi lekte lite i väntan på att Momo skulle komma hem. Caspian älskar att hänga med sin kusin, man märker redan nu att han tycker Elliot är cool.

Då Momo kom hem och jag nattat Caspian blev det fredagsmys och Gladitorerna (Youtube-klipp då det tydligen inte sänds längre på fredagar). Elliot hade förberett varsin gotteskål till oss tre plus att det blev glass på det!

Elliot var vaken ända till 22.30 Han och Momo sov uppe på vinden och jag samt Caspian sov nere i vårat sovrum. Himla mysig kväll!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards