Alla inlägg den 24 augusti 2016

Av Terese - 24 augusti 2016 20:20

Söndag. Trots att Caspian var vaken och igång så sent igår vaknade han vid 7. Jag åkte iväg för att jobba 9.30-18 Då jag kom hem överraskades jag av att Momo hade fixat barnhörnan i vardagsrummet!

Shahla och Naser hade kommit över och hjälpt honom. Shahla passade Caspian och Naser följde med Momo till IKEA samt hjälpte honom upp på vinden med vitrinskåpen som stod där tidigare. Jag blev jätteglad! Vi har pratat om detta ett tag nu och jag tycker det blev jättebra! :)

Av Terese - 24 augusti 2016 12:27

Lördag. Först jobb mellan 11-16. Hann med 16.10-pendeln hem för att byta om och strax efter 17 åkte vi hela familjen mot resturang Pardis där en överraskningsfest för Momos morbror Behzad väntade. Hans fru Sara låg bakom detta 50-årsfirande på en resturang som ägs och drivs av goda vänner till familjen. Blev en supertrevlig kväll med god mat, dans och gott umgänge.

Caspian i sina nya skor han fick i 1-årspresent av Amine och Kalle igår.

Shahla med sin bror - födelsedagsbarnet Behzad!

Sara och Shahla dansar. Även Caspian ville dansa mycket under kvällen. Han älskar musik och dans. Och farfars famn.

Caspian höll sig vaken ända tills det att vi åkte hem strax efter klockan 22. Då däckade han sedan i bilen på vägen hem.

Av Terese - 24 augusti 2016 12:14

Fredag. Började dagen inne i stan där jag hade möte med min kollega Alda och min chef Hamid. Caspian fick följa med och han stökade runt på golvet undertiden. Trodde han skulle somna på vägen in men icke!

Då vi var färdiga tog vi pendeltåget till Partille. Skulle få hjälp av Shahla att färga håret. Så tacksamt! Det är svårt att färga utväxten själv när man har ombre - liksom knepigt att få färg i hela botten samtidigt som man inte vill få någon som helst färg på de ljusa längderna.
Elliot hade sovit över så han var också där. Caspian somnade precis då vi klev av pendeltåget men vaknade då jag skulle bära upp honom i lägenheten och sedan var det kört. Minst sagt stökigt och stressigt. Tack o lov kom Ali och kunde hålla koll på Caspian undertiden Shahla penslade på färgen och sedan då det skulle sköljas. Lillen vägrade ju sova!
Senare kom även Klara och Nelson förbi vilket var kul och Naser kom hem från Alingsås. Shahla trådade mitt ansikte. Kändes jätteskönt efter både trådning och hårfärgning - ett lyft! Har känt mig riktigt sliten och rent av ful den senaste tiden! Tack gulliga Shahla! <3
Var så stressad och uppe i varv att jag missade att fota resultatet.
Naser var snäll och skjutsade hem mig och Caspian vid 16-tiden. Då vi kom hem somnade han äntligen vilket var tacksamt. Jag hann fixa med hemmagjorda pizzor och duka inför middagen då Amine och Kalle kom till oss strax efter det att Momo kom hem. Till efterrätt blev det tårta, snacks och en sen fotbollskväll(damernas OS-final). Matchen började först kl.22.30

Mitt i matchen vaknade Caspian och då jag var uppe för att trösta och få honom att somna om totaldäckade jag! Vaknade sedan av ett släckt, tyst hus. Det var mitt i natten. Gästerna hade gått hem och Momo sov han också. Så kan det gå..... :/

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards