Alla inlägg den 3 september 2016

Av Terese - 3 september 2016 20:57

Fredag. Caspian sov ända till 7.40 Så skönt efter den där stökiga natten.

Vi har varit hemma mest hela dagen.
Mamma och jag tog en avstickare till Thaimassagehaket på lite fotvård. Gott inför semestern! Pappa tog Caspian på promenad undertiden.

Cornelia kom över ett par timmar på eftermiddagen. Caspian ville pussa och krama henne flera gånger. Så gulligt! Corris hjälpte till med kvällsbadet.

Efter nattningen på kvällen förde jag över de resterande bilderna från mobilen till den externa hårddisken. Då vi kommer hem från Kreta ska jag se till att framkalla foton för hela året som gått och göra ordning Caspians första album.

Av Terese - 3 september 2016 00:15

Torsdag. Idag har jag och Caspian rest upp till Väddö. Först pendeln hemifrån vid 10.

Därefter tåg från Göteborg vid 11. Var lite nervös inför denna resan. Dels har ju Caspian varit sjuk och extremt gnällig sista veckan och dels vill han inte sitta still några längre stunder. Skulle ha kunnat bli en kaosartad tur vilket jag verkligen inte var upplagd för... men till min stora glädje gick det hur bra som helst!

Ungefär 20 minuter innan tåget skulle gå somnade han i vagnen på perrongen. Då vi sedan rullade ombord på tåget strax före avgång tittade konduktören besvärat på oss och sa att det var fullbokat och vi måste stuva undan våra vagnar. (Det var jag och en till mamma med ett barn något yngre än Caspian som kom med vagn). Kallsvettig väckte jag Caspian och var beredd på gallskrik! Han kan bli hysterisk då han väcks. Han slog upp ögonen, tittade sig omkring på alla människor och avfyrade ett stort leende. Fick sätta honom på golvet i tåget bredvid den andra bebisen för att lyckas stuva undan väskor och fälla ihop vagnen och han var supernöjd.
Vi hade plats i en del av tåget där det var två grupper om fyra platser på varsin sida om mittgången. Vid den ena sidan satt fyra snubbar i min egen ålder som knäckte varsin bärs redan på stationen. De var brandmän som skulle upp till Stockholm för att åka på en 112-kryssning. Under resans gång fick de i sig flertalet öl, shots och champagne trots att konduktören rätt tidigt meddelade dem att det icke var tillåtet att dricka medhavd alkohol på tåget. Det var både underhållande och smått pinsamt att höra dem gång på gång säga hur laddade de var, vad de under denna resan hade för kriterier på tjejer, hur de skulle "bara köra" osv osv.. De kallade varandra för "gubbs" och efter ett tag kunde jag knappt hålla mig för skratt.
Caspian var nöjd mer eller mindre hela resan tack vare Babyloonz och Babblarna på IPaden. Säga vad man vill om "tv-tittande" och små barn men Gud i himmelen så tacksamt för både honom och mig just en sådan här gång. Aldrig hade han varit nöjd och still i över tre timmar på ett fullsatt tåg om inte vi haft med oss vår IPad. Det var vid ett tillfälle han började gnälla lite. Då hade vi redan bytt blöja, ätit gröt ur klämmis, stått en stund i gången, han hade tröttnat på leksakerna vi hade med oss och han till och med verkade inte road av Ipaden. Vi fick gå en tur till cafévagnen och köpa en ostfralla att dela på när vi kom tillbaka till vårt säte. Efter det gick det fint med barnprogram och sång fram tills det att vi rullade in på stationen framme i Stockholm.
Där på perrongen mötte mamma och pappa upp oss. Caspian blev jätteglad - han verkade känna igen sin mormor och morfar!
Hela bilresan ut till Väddö sov Caspian. I vanliga fall brukar han gråta en del under så pass långa bilturer men denna gången vaknade han inte förrän vi rullade in på garageinfarten på Rågvägen. Vi gick in och även huset verkade bekant för C.

Soppa och pannkaka till middag och C åt och åt och åt.. Han älskar pannkaka! Idag fick han katrinplommonpuré till det då han varit väldigt hård i magen.
En promenad till ICA och sedan lite lek hemma innan läggdags.

Caspian somnade fort och sov fantastiskt bra under kvällen. Vaknade vid två tillfällen men somnade om direkt. Det gick till och med bra att det var mamma som gick in och vyshade.
Jag påbörjade ett litet projekt med att tömma min mobil på ca 6200 bilder, alla tagna efter det att Caspian föddes........ För över dem till en extern hårddisk där jag mappar in dem månadsvis. Hann gå igenom och föra över bilder från augusti 2016, juli 2016 samt juni 2016.
Eftersom kvällen flöt på så bra, Caspian sov som en prins, trodde jag att natten skulle bli lindrig. F... E...L !!! Natten blev tokjobbig med en massa gråt och skrik. Då klockan var 4 tystnade tillslut Caspian efter att han fått och dragit i sig en hel flaska välling. Jag vill helst inte att han ska vänja sig vid att få välling mitt i natten då han dricker en flaska precis innan läggdags och även får det alternativt gröt på morgonen som frukost men ibland har nöden ingen lag! Caspian var rasande. Märkte hur han sökte efter bröstet och då han inte fick något blev han fly förbannad och tokledsen. Hoppas detta ursinne ger med sig snart, det är galet tufft att handskas med honom nattetid då han gallskriker och kastar sig åt alla möjliga håll helt rosenrasande.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards