Direktlänk till inlägg 15 september 2016

14 september

Av Terese - 15 september 2016 14:12

Onsdag. Caspian blir idag 13 månader. Man räknar månader när man har barn, något jag tidigare inte förstått mig på! 13 månader och vill bara gå, gå, gå, gå....... Lustigt hur det från en dag till en annan ändras. Vilken utveckling! Det han gillar mest just nu är att leka i sina kök, med plastskedar och mata både sig själv och andra med låtsasmat.

När Caspian sov en stund på förmiddagen försökte jag möblera om (det lilla som går) i vårat sovrum. Caspian sov så himla bra under nätterna både på Kreta och hemma hos mina föräldrar men sedan vi kom tillbaka hem har han vaknat massor och skrikit, nästan skräckslagen. Så var det även innan vi reste bort. Jag som tror på energier av diverse slag misstänker det beror på något som finns i vårat sovrum som stör. Eller så är det en begynnande förkylning som spökar. Hann också med två maskiner tvätt på förmiddagen. Nu börjar jag se slutet på smutstvättsberget.

Då Caspian sedan vaknat och vi ätit lunch behövde jag dammasuga på nedervåningen. Så mycket smuts överallt och skitiga golv är bland det värsta jag vet. Det tog sin lilla tid. Caspian är väldigt förtjust i dammsugaren och vägrar släppa den så fort jag tar fram den.

Tog en promenad till ICA för att handla lite mat. Kyl och frys nästintill tomma efter semestern. Vagnen blev fullastad och tung! Även om det varit molnigt idag har det varit otroligt varmt och kvavt. Svetten rann om mig när jag kom hem!

Fixade middag lagom tills det att Momo skulle komma från jobbet.
Dock tjuvstartade vi lite då hungern var stor. Hamburgare med bulgur, vitlöksmajonäs, rostad lök och lite grönsaker. Hade varken tid eller ork för något avancerat.

På kvällen, innan läggning, plingade det på dörren. Ulrika, som vi köpte radhuset av för två år sedan, dök upp med en ugnstermometer hon hittat på som tillhör vår spis. Gulligt att komma hit med den såhär efter två år. Hon fick se sig om här hemma såklart. Momo tycker Ulrika är läcker. Haha!! Hon är väldigt fin.


Då Caspian somnat stekte jag äpple i smör och kanel. Åt det med keso till. Så himla gott och ett något nyttigare alternativ till kvällsfika.

Min ommöblering i sovrummet hjälpte inte. C vaknade stup i ett hela kvällen och natten. Snuvig, hostig och febrig - min lilla älskling har blivit sjuk.

 
 
Ingen bild

Mamma

15 september 2016 15:51

Stackars liten, hoppas han inte får för ont i halsen 😘

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards