Alla inlägg den 30 september 2016

Av Terese - 30 september 2016 22:24

Torsdag. Regn och blåst, nästintill storm. Hösten är här på allvar nu. Tacksam för att vi haft en sådan fin september som vi har haft ändå!
Imorse inträffade det jag fasat för de senaste veckorna. Caspian dundrade in i hörnet på vårt ena sängbord med pannan före. PANG! Herre vad han skrek. Pannan blev blå på direkten och världens bula fick han. Min lilla älskling - vad jag mådde dåligt! Antar det kommer hända igen, och igen, och igen.....
Jag hämtade en liten bitring som legat i frysen och virade in den i en tunn handduk som jag sedan försökte hålla en stund mot bulan. Tur nog grät Caspian bara en kort stund och lekte sedan vidare som om inget hade hänt. Bulan lade sig snabbt dessutom.

Mitt på dagen tog vi oss till Folktandvården nere i centrum dit lillen blivit kallad för rutinkontroll. Utlåtandet blev att hans tänder var väldigt fina och rena. Blev informerad om att jag som förälder ansvarar för mitt barns tandborstning fram tills han fyller 12 år och det är min uppgift att se till så han inte får hål och behöver borra under den tiden. Borsta noga morgon och kväll och undvik socker så långt det går. Själv är jag 35 och har aldrig haft hål än så länge!

Vi tog bussen hem efter tandläkarbesöket. Det blev lite pyssel för mig. Två krukor piffade jag till med lite ränder i höstens färger.

FaceTime med mamma och pappa och så lagade jag en lasagne.
Caspian sov bra på kvällen och även under natten. Rofyllt liksom!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards