Alla inlägg den 4 oktober 2016

Av Terese - 4 oktober 2016 11:27

Lördag. Oktober!! Oktober!! Snälla, stanna tiden. Det går FÖR fort!
Jag klev upp på morgonen med Caspian som vaknade före 7. Frukost, mys framför Nyhetsmorgon och lite pyssel. Gjorde en egentillverkad förvaringspåse till Caspians rum av en kompostavfallspåse. Det börjar bli så rörigt där med massor av småsaker, framförallt gosedjur, som inte kan ligga och skräpa lite här och var. Haha, den här morsan är pedant!

Vid 9.30 väckte jag Momo då jag behövde avbyte med Caspian. Behövde göra mig ordning för jobb mellan 12-17!
Kom hem igen vid 17.40 och då byttes vi av igen och Momo åkte till crossfiten.
Lekte med lillen lite innan läggningen. Då han somnat gjorde jag två till påsar till hans rum och sedan blev det TV- och soffhäng resten av kvällen.

Av Terese - 4 oktober 2016 11:02

Fredag. Lurigt väder! Ena stunden sol, nästa sekund rejält ösregn. Tyvärr övervägande av det senare första halvan av dagen. Sådär så man fick skynda sig ut när det var uppehåll vilket jag och Caspian gjorde. Eftersom vagnen är det bästa sättet att få honom att sova och dessutom sova en bra stund körde vi en tur i området. Vi höll oss nära hemmet så vi kunde skynda oss in om det skulle komma en störtskur.

Då Caspian sov passade jag på att ta en dusch. En välbehövlig om man säger så! Tänk - att få tid till att hinna duscha om dagarna är inte en självklarhet - svårt att förstå kanske.
Innan vi gick ut på promenaden hade jag bakat en äppelkaka på resterande äpplen från grannen. Jag hann idag till och med sätta mig en stund i soffan och ta en fika i lugn och ro innan lille busen vaknade igen.

Det är så extra mysigt att umgås med Caspian nu. Han har så mycket bus i blicken, skrattar och ler och pratar en massa och nu börjar jag mer och mer förstå hans språk. Dessutom är han otroligt mysig och delar ut kramar och pussar titt som tätt, utan att jag frågar efter det!

På eftermiddagen blev det bättre väder så då kunde vi ta oss en längre promenad. Vi gick ner till Lerums centrum och hämtade ut Momos nya mobiltelefon som vi köpte på Tradera i onsdagskväll. Snabb leverans! Visade sig vara en grym telefon dessutom - en Huwaei Honor 8! Jag ska helt klart köpa en sådan själv när det blir dags! Är ute efter en mobil som tar riktigt bra foton och det gör den! Momo blev överlycklig!
Själv är jag lycklig just nu för vår nya matta vi köpte på Rusta i onsdags. :)

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards