Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Terese - 23 oktober 2016 21:00

Söndag. Vi har haft kusinerna hos oss idag. Caspian och Momo sov då de kom hit men då de senare kom ner och Caspian fick syn på Nelson sken han upp som en stor sol.

Ali och Klara var iväg på en visning men kom sedan också och hängde med oss. Caspian älskar verkligen att hänga med killarna! Han grät då vi senare vinkade av dem och stängde dörren.
Lagade tredje och sista måltiden från matkassen - fläskdumplings med asiatisk sallad. Ingen favorit hos mig.

Momo åkte och tränade på eftermiddagen. Jag gav Caspian middag, badade honom, packade lite inför morgondagens resa till Väddö, lekte med lillen och nattade honom sedan då klockan passerade 19.

Nattningen tog över 40 minuter. Caspian var så busig! Busig och extremt söt.

Av Terese - 23 oktober 2016 20:43

Lördag. Min sovmorgon. Tvingade mig upp klockan 9 fast jag hade kunnat sova flera timmar till. Gick ner till Momo och Caspian som satt i soffan och myste framför lite tecknat. Då de senare gick upp till sängen för att Caspian skulle få sig en tupplur slappade jag nere i soffan - extremt trött idag!

Mitt på dagen åkte vi hem till Shahla och Naser. Momo släppte av mig och C och åkte direkt till crossfiten för att hålla ett pass. Shahla hade lagat oxtunga vilket jag aldrig tidigare smakat. Det var fantastiskt mört och gott! Vi åt det i baguette med grönsaker.

Vi var kvar hela dagen tillsammans med hela familjen (utom Edris). Momo kom även han ett par timmar senare.

Kvällen spenderades hemma i soffan framför premiäravsnittet av säsongens "Så mycket bättre". Så himla bra TV-program! Somnade sedan direkt efter, var fortfarande väldigt trött.

Av Terese - 23 oktober 2016 20:30

Fredag. Regn och grått idag med, som alla andra dagar senaste veckan. Vi var hemma hela dagen alla tre. Jag smet iväg en tur ner till Solkatten för att handla lite kläder till Caspian på KappAhl som hade 25% på alla barnkläder. Var ute efter byxor vilket jag köpte tre par. Även två tröjor fyndade jag. Det är snart dags att rensa ur Caspians byrå igen, framförallt byxlådan!

Då Momo åkte till crossfitboxen på eftermiddagen för att hålla sina pass dammsög jag och lillen lite. Jag kan inte förstå att han tycker det är så kul... Då jag kör runt med den riktiga kör han runt med den lilla och stundvis försöker han knycka min!

Middag, lite lek och så nattning en kort stund efter att Momo kommit tillbaka hem. Caspian sov jättebra under kvällen och för första gången på år och da'r såg vi en hel film helt ostört! Riktigt bra och rolig var den också - "Bad moms".

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards