Direktlänk till inlägg 27 oktober 2016

24 oktober

Av Terese - 27 oktober 2016 21:36

Måndag. Jag och lilleman har idag rest upp till Väddö. Då vi promenerade ner till pendeln för att ta 10-tåget in till centralstationen sken solen - en riktigt härlig känsla efter evigheter av grått höstväder.

Vi tog tåget 11.05 som var framme i Stockholm 14.24 Första timmen var Caspian vaken och lite busig men sedan däckade han i min famn och sov i två timmar. Min rygg kändes som om den skulle gå av när Caspian väl vaknade och jag kunde byta position och inte längre spänna kroppen för att hålla fast en sovande liten krabat....

Vi hann precis gå till toan och byta blöja samt dela på en ostmacka vi hade med oss innan det var dags att kliva av. Där stod mormor på perrongen! Caspian blev glad då han först fick syn på mormor och sedan också på morfar som väntade med bilen utanför på parkeringen. Jag är så tacksam för att mamma och pappa alltid hämtar och lämnar oss med bil! Att ta sig ända ut till Väddö på egen hand med litet barn, barnvagn och packning är inte skoj, speciellt med tanke på att de flesta människor idag verkligen INTE är hjälpsamma på bussar, tåg mm...

Nästan hela bilresan till Väddö satt Caspian och kikade på Ipaden (tecknade barnsånger). Det enda sättet att hålla honom nöjd då han sitter fastspänd (vilket han avskyr).
Direkt vi kom fram och klivit in i hallen hemma hos mamma och pappa kände sig Caspian som hemma. Det märktes att vi nyligen varit där - Caspian tog direkt sin "vanliga runda" och hittade snabbt på leksakerna han gillar att leka med.

Nattning vid 19 i vanlig ordning och kvällen blev lugn och skön.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards