Alla inlägg under oktober 2016

Av Terese - 21 oktober 2016 10:02

Torsdag. Momo hemma från jobb. Tidig morgon upp med lillen men unnade mig att sova 1,5 timme med honom innan lunch. Både skönt och mysigt att krypa ner under täcket och snusa mitt på dagen. Tyvärr blir det inte så ofta eftersom det finns så mycket annat man vill och behöver hinna med då Caspian sover en stund.

Hade tänkt promenera ner till centrum men regnet hängde i luften hela dagen så vi tog bilen ner. Behövde åka till djuraffären och handla mat till Glenn.
Lagade en god och varm nötfärsgulash till middag. Äppelyoghurt och hackad persilja till det. Supergott! Man borde laga mer soppa, speciellt den här årstiden!
Caspian älskade gulashen.

Då vi nattat Caspian till kvällen tittade vi på två dokumentärer. Önskar lite bra filmer att avnjuta på kvällarna. Nu när det är kallt och mörkt hör det till va...

Av Terese - 19 oktober 2016 21:25

Onsdag. Caspian vaknar redan vid 5 - superstojig och lekfull. Jag fick lov att ta med honom ner för att låta Momo sova vidare en stund innan jobb. Tack och lov blev han snabbt trött igen, det hann inte ens gå en timma innan han somnade på min axel och jag kunde ta med honom upp i sängen igen och vi sov båda fram till 8. När vi vaknade hade Momo åkt till jobbet.
Hann med att bädda rent och städa av lite lätt på övervåningen med lillens "hjälp" då han konstant sprang runt mina ben och skrattade och höll fast i både påslakan och dammsugare.

Försöker få Caspian till att lära sig äta själv med sked. Det blir extremt kladdigt men han får i sig ungefär hälften av maten själv, resten får man hjälpa honom med. Klart det blir kladd och spill till en början men han måste ju öva för att lära sig - ingen kan från start! Efter lunch lade jag lille kladdpellen i vagnen och promenerade över till Klara och barnen. Stannade ett par timmar och killarna fick leka tillsammans. Märker hur kul Caspian tycker det är att hänga med sina kusiner.

Då vi kom tillbaka hem på eftermiddagen hade Momo redan kommit hem. Fortfarande hängig hade han åkt tidigt hem från jobbet och han sov uppe i sängen då vi dundrade in. Fixade våfflor och Momo kom sedan ner och åt med oss.

Caspian var jättebusig efter middagen. Blir lycklig ända in i själen då han leker och skrattar och emellanåt kommer fram och pussas och kramas helt på eget bevåg.

Han börjar smått, smått intressera sig för sina böcker, främst boken om Babblarna, och flera gånger har han idag själv hämtat en bok och slagit sig ner i mitt eller Momos knä. Ibland får man läsa några sidor, ibland vill han bläddra själv och ibland sliter han i sidorna så man får ta bort boken annars går den tyvärr sönder.

Av Terese - 19 oktober 2016 20:45

Tisdag. Jag klev upp vid sju med Caspian. Fixade pannkaksfrukost med massa frukt till oss alla. Momo fortsatt sjuk o hemma från jobb. Umgicks och lekte med Caspi på förmiddagen innan jag vid 11 skjutsade ner Romi till pendeltåget.

Resten av dagen var vi hemma. Caspian sov i närmre 2,5 timme uppe i sängen. Momo låg intill honom och han sover alltid himla bra då han inte ligger ensam. Själv vilade jag i soffan framför TV:n.
Då killarna vaknat och fått i sig lunch tog de sig ett skönt bad.

Jag lagade första middagen från matkassen - kyckling, rostad potatis och morotsslaw. Det var gott, vi åt alla tre!

Åkte till Loppistorget i Floda. Har inte varit där på två veckor så det gick både att fylla på samt snygga upp ordentligt i min hylla. Då jag kom hem hade Momo nattat Caspian och vi kröp ner i soffan..

Av Terese - 19 oktober 2016 20:28

Måndag. Idag fick vi kärt besök - Romina kom på eftermiddagen från Oslo. Det var nästan exakt två år sedan hon var här sist. Hade en jättemysig eftermiddag och kväll. Romina är en fantastisk vän och även fast vi ses himla sällan är känslan att det var som igår och vi snabbt tar vid där vi slutade sist. Caspian var lite blyg till en början men mjuknade efter ett tag. Romina fick till och med en godnattpuss.

Hemmagjord pizza och rödvin till middag.

Momo har varit hängig och stannade idag hemma från jobbet. Vi mottog på kvällen Linas matkasse. Fick ett prova-på-erbjudamde på 299:- med tre middagar för fyra peraoner plus en fruktkasse på köpet.

Av Terese - 19 oktober 2016 20:16

Lördag-söndag. Två arbetsdagar för mig. Jag bävar inför att börja arbeta 100% snart. Kommer bli så jobbigt att vara borta från Caspian så mycket. Jag fullkomligt älskar att vara mammaledig och spendera mina dagar med min fina kille.

På lördagen efter jobbet hämtade Momo mig vid Aspens station och vi åkte hem till Ali, Klara och barnen på middag - tacos. Jättetrevligt. Försökte efter middagen natta Caspian i deras resesäng men han vaknade stup i ett och grät ganska hysteriskt så vi begav oss hemåt innan klockan ens hann bli 21.

Av Terese - 18 oktober 2016 23:09

Fredag. Caspian 14 månader gammal. Ett år och två månader. Tiden springer iväg.
Jag och lillen spenderade dagen hemma hos Shahla och Naser.

Här slickar Caspian rent tallriken efter att han fått Clementin av Shahla.

Som alltid massa god mat och fika! Vädret var fint så på eftermiddagen promenerade jag och Shahla en sväng till Rusta och sedan en extra tur runt ån.

Vi var kvar till kvällen då Momo kom efter jobb och crossfit. Middag och så fick C byta om till pyjamas innan det att vi satte oss i bilen och for hem.

Caspian nattades sedan med en gång och somnade kvickt. Idolkväll i TV-soffan för mig och Momo.

Av Terese - 14 oktober 2016 20:01

Torsdag. Hemmafix (tvätt, dammsugning mm) under förmiddagen. Passade på att duscha då Caspian sov och efter lunch en tur ner till ICA med vagnen. Smet in på Lindex på vägen för att köpa strumpor till Caspian. Han har vuxit ur alla vi har. Köpte ett trepack men orutinerad som jag är köpte jag utan halkskydd. Nu när Caspian kan gå måste det ju vara halkskydd! Hade redan öppnat förpackningen och dragit på honom ett par då jag upptäckte mitt misstag.......

På eftermiddagen kom Momo hem tidigt från jobbet då han kände sig krasslig. Det blev värktabletter och sängläge för honom medan jag tog en mindre runda med vagnen för att få Caspian att sova en halvtimmes powernap. Vid 17 kom Malin och Emmett och vi bjöd på våfflor, bär och glass. Vi har inte träffats sedan i somras. Varit på väg flertalet gånger men pga flertalet förkylningar och feberturer har det gång på gång ställts in. Grabbarna uppvaktade varandra med varsin 1-årspresent - två månader i efterhand.

Av Terese - 14 oktober 2016 14:44

Onsdag. Jag och Caspian har hållt oss mestadels hemma. Skönt att bara få vara och landa lite då vi varit iväg ett par dagar. Ett promenad ner till ICA och lite tid ute på baksidan för frisk luft. Gjorde korvstrauganoff till middag vilket C fullkomligt älskar.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards