Alla inlägg under november 2016

Av Terese - 29 november 2016 21:06

Lördag-Söndag. Jobbhelg för mig. Black Friday weekend och mycket folk i farten! Båda dagarna har jag tagit lilla bilen till Partille och ställt den hos Shahla och Naser för att sedan ta pendeltåget in till stan. Båda dagarna har jag också efter jobbet hämtat upp Caspian hos dem då Momo lämnat honom och stora bilen där för att antingen hålla pass eller träna och gå ut med "mustaschgänget".
Har blivit bortskämd med färdig middag båda dagarna och på söndagen även glögg och lussekatter. Jättetacksam både för det och för barnvakt!

Av Terese - 29 november 2016 20:51

Fredag. Mellan varven idag, då Caspian sov, har jag adventspyntat här hemma.

För övrigt har vi lekt runt, precis som vanligt, och varit en tur till ICA och handlat.

Till middag gjorde jag pannkakor och jag hade både saffran, kanel och kardemumma i smeten. Det blev sjukt gott! Caspian smaskade i sig två hela pannkakor med hallon till det.
Momo kom hem precis innan jag skulle natta Caspian. Han hade glöggmys med sig. Vi spenderade kvällen i soffan och kollade på de två första avsnitten Gåsmamman 2.

Av Terese - 29 november 2016 20:42

Torsdag. En dag med lite hemmafix. Har tvättat, städat lite och tog även med mig Caspian ut mitt på dagen för att städa hos Glennis.

Av Terese - 28 november 2016 09:14

Onsdag. Idag reste mamma och pappa hem. De for vid 10-tiden. Caspian började gråta när vi vinkade av dem i dörren och de gick mot bilen. Jag tog med honom upp i sängen där han sov en stund och när han vaknade gick han sedan runt och ropade "Dada!!" (Vilket vi upptäckt att han kallar morfar för. Lite lustigt för det sa Otis också då han var liten.)

Vi spenderade dagen hemma. Massa lek i vanlig ordning. Caspians nya favoritleksak är den här:

Han är extremt skicklig och slår ner pinnarna en efter en utan att missa. Det märks att han har snickarblodet i sig! ;)

Av Terese - 27 november 2016 08:44

Tisdag. Hektisk dag! Det började med att vi på förmiddagen åkte till Kungälv för att titta på en bil jag sett på nätet. Caspian somnade då vi nästan var framme så mamma satt kvar med honom i bilen då pappa och jag var in till bilhandlaren. Vi var till och med ut och provkörde den tilltänkta bilen en sväng. Bad om lite betänketid och åkte till Hisingen för att äta lunch med Shahla och Naser.

Fantastiskt gott! Jag åt så jag kände mig sprickfärdig. Hade telefonkontakt med Momo som var väldigt positiv till bilen.
Efter lunchen for vi hem och ringde bilhandlaren för att få svar på några frågor och pruta lite på priset (pappas uppgift). Det lyckades bra så jag och fadern åkte tillbaka till Kungälv för att hämta hem den och fullfölja köpet. Vi kom hem närmre 19. Då hade Momo precis kommit hem han också.

Ett litet steg för människan men ett stort steg för mig. För första gången i livet står jag som bilägare! Vrålåket är en KIA Picanto sportmodell av årgång 2012.
Precis som igår då pappa och jag kom tillbaka från stan brydde sig Caspian knappt då jag klev in genom dörren - fullt upptagen av att leka med mormor!

Av Terese - 26 november 2016 11:09

Måndag. Hela förmiddagen var vi hemma. Caspian lekte en massa med mormor och morfar.

Mitt på dagen åkte jag och pappa in till stan i ett ärende. Mamma var kvar hemma med lillen. Då vi kom tillbaka åt vi lite snabbt och sedan åkte vi mot Ullared. Satsade på att komma fram sen eftermiddag för att undvika den värsta kundströmmen men ändå var där mycket folk och riktigt jobbigt att försöka ta sig runt bland all trängsel. Caspian ledsnade rätt fort dessutom, även om han faktiskt var riktigt duktig - inget gråt och skrik.

Åt asiatisk buffé innan vi for hem igen. Klockan var närmre 19.30 då vi satte oss i bilen. Caspian som fått sin välling somnade hyffsat snart och sov hela vägen hem.

Av Terese - 24 november 2016 21:25

Söndag. På förmiddagen tog jag och mamma med oss Caspian till ICA för att handla lite.

När vi kom hem igen åkte Momo till crossfiten för coachmöte samt träning. Mamma lagade soppa på potatis, broccoli och lök med fräst bacon till det. Vi fick sällskap och besök av Alda och Elma.

Då Alda och Elma åkte tog mamma och pappa en promenad med Caspian. Han sov sedan en stund i vagnen på baksidan efter att de kommit tillbaka.
Jag fixade fika och vi fick efter en stund besök av både Shahla, Naser, Klara och Nelson. Lite senare kom även Momo.

Till kvällen mys och Caspian somnade snabbt och sov riktigt bra.

Av Terese - 23 november 2016 21:36

Lördag. Idag gjorde vi en liten utflykt till Nääs fabriker för att besöka en inredningsoutlet jag hittat via Instagram.

Så mysigt fabriksmiljö med massor av gamla hus, riktigt fint!

Både jag och mamma fyndade fin och billig inredning. Bland annat köpte jag ljusstakar, julpynt och en blomkruka.

Lasagne till middag och Momo bjöd sedan på glassbuffé.. (Proteinglass)

Så mycket bättre på TV vilket är något av de bästa tv-programmen genom tiderna enligt mig.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards