Alla inlägg den 3 november 2016

Av Terese - 3 november 2016 21:39

Tisdag. Sista månaden av mammaledighet startar nu. Usch, ångestladdat till max! Drömmer om 112 miljoner i vinst på lotto och ett liv som hemmafru. ;)

Regn, regn och åter regn. Städade nedervåningen i korta etapper. Med den lille klängandes och hängandes i benen kommer man inte så långt varje gång man tar tag i något. Han vill mest bli buren hela tiden. Mysigt nog pussas och kramas han en massa också.

Vi var ut en sväng mitt på dagen i ett ärende ner till ICA och på vägen in igen stannade Caspian vid sandlådan lite. Någon dag när vädret är bättre och skönare går vi ut och leker lite - han tycker det är kul.

Tyvärr började det regna och vi gick in. Momo kom på eftermiddagen. Han hade presenter med sig! Två doftljus till mig och Caspian fick både pussel och bok med sina favoriter Babblarna.

Av Terese - 3 november 2016 08:54

Måndag. Idag åkte Momo på konferens till Varberg och han kommer hem först imorgon eftermiddag så jag och Caspi är ensamma hemma tills dess. Vi fick behålla bilen vilket varit skönt då det varit regn hela dagen och kylen gapade tomt. En sväng ner till ICA för att posta paket och handla mat blev det mitt på dagen.

För övrigt har vi (jag) tvättat, fixat i ordning mitt nya "kontor" och lagt upp en Excelfil med alla räkningar under 2016. Nästa år ska jag även lägga in alla matinköp.

Till middag blev det pannkakor med mango, banan och turkisk yoghurt.

På kvällen då Caspian somnat sorterade jag bland papper, pärmar, kvitton, garantier mm som vi samlat på oss sedan juni 2014 då vi flyttade in här i Lerum.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Skapa flashcards