Alla inlägg under november 2016

Av Terese - 19 november 2016 22:35

Fredag. Fördrivit dagen med att städa nedervåningen (då Caspian sov mitt på dagen) och väntat på mamma och pappa som bilat ner idag. Hann ta en sväng till ICA med bilen då Momo kom hem tidigt från jobbet. Det ösregnade så både jag och C fick köra med regnställ..
Momo kom hem för att duscha och göra sig klar för att sedan åka iväg på kommunfest i Partilles nya arena ihop med kollegorna.
Caspian blev helt till sig när mamma och pappa kom! :)

Ugnspannkaka med stekt bacon och lingonsylt till middag och sedan en lugn kväll i soffan framför Idol. Caspian sov lite oroligt under kvällen och natten. Momo kom hem vid 2 och då kändes det som om jag knappt somnat än utan tröstat lillen gång på gång..

Av Terese - 19 november 2016 22:21

Torsdag. Oj vad mina ekollon växer! Vad glad man blir när något man "sår" också gror, att se livet i dem!

Idag fick Caspian bada på förmiddagen. Liberos blöjor passar inte honom. Dels läcker de då han ligger ner, dels luktar det kiss på nolltid. Caspian blev förtjust när jag tappade upp vattnet och ville genast i! Efter badet somnade han gott på min mage.

Lyfte över honom i sin säng och städade sedan hela övervåningen undertiden han sov. Då han vaknade åt vi lunch.

Regnuppehåll, till och med lite sol som lyckats titta fram, gjorde mig sugen på promenad så vi gick ut en sväng.

Satte lillen i vagnen och promenerade ner mot Lindex och ICA. Halvvägs ner började det regna. Rätt rejält dessutom. Tur nog för Caspian har vi har regnskydd till vagnen. Otur för mig att jag inte hade någon regnjacka. Handlade och promenerade sedan hemåt.
Momo kom hem "tidigt" (det vill säga direkt efter jobbet framåt 17). Rester till middag och jag fick tid till en lång och välbehövd dusch. Det är man inte bortskämd med..
Lillen somnade snabbt vid läggningen och jag satt sedan flera timmar framför datorn och fixade med en del nödvändiga saker!

Av Terese - 17 november 2016 23:24

Onsdag. Caspian något hängig efter att vi klev upp. Han ville mest vara i min famn och han nös en väldans massa. Somnade innan lunch och då han vaknade kändes han väldigt varm. Temp 38,3. En alvedon och sen piggnade han på sig.

Febern kom inte tillbaka på hela dagen eller kvällen vilket var skönt.
Jag lagade ost-, skink- och spenatpaj till middag vilken Caspian ratade helt. Det händer ju aldrig!!

Av Terese - 17 november 2016 10:16

Tisdag. På förmiddagen hemma. Caspian somnade efter 10 och vid 11.30 kom Momo hem en snabbis från jobbet för att skjutsa oss till Partille. Jag fick väcka Caspian för att klä på honom ytterkläder. Regnet bokstavligen vräkte ner.

Vi åkte hem till Shahla och Naser där vi stannade hela dagen. God lunch bjöds det på som vanligt och dessutom hade Shahla bakat god kaka på pumpa.

Momo kom också efter jobb och träning och vi åt mat (igen!) innan det vi fick packa ihop och åka hem. Caspian var supertrött och somnade 30 sekunder efter att vi satte oss i bilen. På vägen hem tog vi en extratur till Floda och Loppistorget som varje tisdagkväll.


Av Terese - 17 november 2016 09:18

Måndag. Regn hela, hela dagen. Caspian blir 15 månader idag! Det lilla, finurliga bustrollet! Aldrig stilla, sällan tyst! Så mycket spring i benen, precis som barn ska ha. Nyfiken på allt, vill pilla och smaka, utforska och lära sig nya ting. Alltid på jakt efter en fjärrkontroll. Lärt sig öppna toalettlocket och är man inte uppmärksam är han otroligt snabb på att slänga ner det han får tag på i toaletten. Pappas Ipad åkte ner idag men tur nog lade den sig på tvären och nuddade aldrig vattenytan. Caspian är ett väldigt bestämt barn, gnäller och skriker lätt fast sekunden efter skrattar och ler.

Vi har stannat hemma och inomhus hela dagen pga vädret. Tvättat lite, plockat och lekt, ritat, vilat och myst! Är det något vi är bra på jag och Caspian så är det bus och mys.. ;) Lagade köttbullar och sötpotatis till middag som Caspian matade in undertiden vi körde Skype med mormor och morfar. Försökte även Facetime:a med Niklas och Otis men ljudet fungerade inte. Då ringde vi moster Maria på Duo och det gick bättre. Teknikens under!

Av Terese - 17 november 2016 09:05

Söndag. Farmor Evas födelsedag. Och Fars Dag. Jag har jobbat hela dagen. Gick hemifrån strax efter 8 och kom tillbaka 18.30 med pendeltåget. Jobbade med Alda vilket var ett bra tag sedan, så kul!

No pictures.

Av Terese - 15 november 2016 11:29

Lördag. Momo hade redan åkt då jag och Caspian vaknade vid 7.30 De har klubbmästerskap i boxen och Momo är domare. Headjudge visst.
Hela dagen fram till strax efter 14 var jag och den lille hemma och förberedde oss för fest. Caspian fick ta sig ett bad och plaskade länge och väl med sina leksaker. Han gillar det verkligen. Undertiden jag sedan gjorde klart och dekorerade tårtan sprang han runt, runt och fram och tillbaka mellan kök och vardagsrum.

Undertiden Caspian sov efter lunchen passade jag på att duscha och fixa mig.

Misha, som kom i bil med Edris kusin, svängde förbi här och hämtade tårtan. Jag tog sedan Caspian, blommor och presenter i vagnen och promenerade över till Ali och Klara. Där hade Klara och barnen pyntat och förberett inför kvällen.

Vi hjälptes åt att färdigställa det sista undertiden barnen var lite här och lite där och lekte med varandra.

Vid halv fem kom Shahlas bror med familj och strax därefter kom Momo. Vi alla gömde oss i Elliots rum då Ali hörde av sig att han var på väg med Shahla och Naser.

Shahla blev överraskad då vi alla sedan dök upp där hemma. Det kändes lyckat!

Vi avnjöt sedan en trevlig kväll med god smörgåstårta, presenter, uppvaktning och slutligen kaffe och chokladtårta.

Av Terese - 14 november 2016 14:35

Fredag. Även idag har jag tagit hand om utemöbler. Denna gången de vi har på baksidan. Staplat undan och slagit in dem i presenning. Caspian staplade runt fullt påbylsad och försökte få kontakt med Glenn som inte var så värst mottaglig idag.

Resten av dagen var vi inomhus och filurade.

Då Caspian nattats på kvällen bakade jag dn tårta inför Shahlas födelsedag imorgon. Överraskningsfest på G! Det blev chokladbottnar med två olika fyllningar. En med philadelphiaost, vit choklad och hallon och den andra med mörk choklad och havssalt.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards