Alla inlägg under november 2016

Av Terese - 11 november 2016 09:36

Torsdag. Började förmiddagen med att packa in våra utemöbler på framsidan. Borstade dem och bar sedan in dem i förrådet där jag staplade dem så smart jag kunde för att de skulle ta så lite plats som möjligt. Det var lite meckigt med Caspian springandes runt mig men han hade skoj och roade sig med att sopa snö med vår ena sopborste. Då vi var klara lade jag honom i vagnen och tog en tur ner till ICA. Han somnade på hemvägen och fick sova på altanen då vi kom hem.

Då han vaknade blev det lunch och sen lek för fulla muggar! På eftermiddagen blev C trött igen och fick chilla lite framför Babyloonz. Så skön stil. Vuxet på något vis.

Svängde ihop en sats muffins och vid 16-tiden kom Misha, Edris och Aylina (och Dino).

Mysigt med besök och lite kusinhäng! Momo kom efter jobbet och hann också umgås en stund.

Caspian i Aylinas mössa. Sötsak!

Av Terese - 11 november 2016 09:22

Onsdag. Donald Trump ny president i USA. Snopet. Vi får se vad han kan lyckas ställa till med under fyra år.
Idag har vi varit hemma och bara varit. Lekt och myst och inte gjort något som helst husligt och inga måsten! Because we're worth it!

Av Terese - 9 november 2016 22:36

Tisdag. Varvat med det vanliga passet och umgänget med Caspian idag har jag hunnit med att rensa vår klädkammare i hallen samt tagit fram alla julsaker från vinden och även där rensat bort en del mindre fint julpynt..

Att rita har blivit en del av vår dagliga lek och sysselsättning. Idag var vi även ute en stund på eftermiddagen, rejält påbylsade med flera lager kläder då det var minusgrader och snö. Jättemysigt!

På kvällen tog jag bilen till Floda och fyllde på min loppisförsäljning med lite mindre fint julpynt ;) och några väskor och klädesplagg.

Av Terese - 8 november 2016 21:50

Måndag. Första dagen på väldigt lång tid som jag inte tagit ett enda foto!! För att vara jag är det väldigt ovanligt. Nästintill märkligt. Har haft tankarna på helt andra håll och kommit ur gängorna lite...
Idag fick Caspian vara hos Shahla och Naser några timmar då jag hade ett möte att gå på inne i stan. En ruggig dag. Sol och blå himmel men riktigt kyligt och blåsigt. Det föll till och med snö. Känns som om vintern helt plötsligt knackade på!
Åter tillbaka i Partille fick jag både mat och kaffe innan det att Momo hämtade oss på eftermiddagen. Caspian somnade i bilen och sov en liten stund i vagnen på väg in vilket totalt ställde till det inför nattningen som tog över en timme! En trött liten en som helt enkelt bara inte kunde varva ner utan busade och stökade in i det sista!
Lägger några bilder på vårt hem idag då det blir för tråkigt utan..

Av Terese - 8 november 2016 21:31

Söndag. En hemmadag där inget speciellt hände förutom att jag drog och storhandlade på Lidl mitt på dagen. Haha, värst så speciellt va!? :)

Faktiskt rätt skönt att vara hemma och bara vara alla tre.
Mina ekollon jag lade i vatten för flera veckor sedan börjar äntligen gro och få små svansar nu.

Momo åkte på eftermiddagen till crossfiten i ett par timmar så jag och Caspian körde middag (baconinlindad falukorv i ugn vilket blev en hit!), mys och nattning.

Av Terese - 7 november 2016 21:23

Lördag. Jag fick den stora äran att få sovmorgon. Klev upp efter nio och åt frukost med Caspian som sällskap. För honom var det ändå tid för mellis. Momo åkte iväg för att hämta hem Naser från sjukhuset samt åka med Shahla för att handla. Han kom hem mitt på dagen och hade med sig ännu mera kritor till lillen. Ettårskritor.

Momo köpte också hårfärg till mig så jag kunde färga den osmickrande utväxten som dyker upp snabbare än man önskar.
På eftermiddagen drog Momo för att träna medan jag och Caspian stannade inomhus och lekte. Starka vindar och snöblandat regn utomhus. Lagade kyckling till middag och fick hjälp med disken efter maten.. ;)

På kvällen efter att vi nattat Caspian och slagit oss ner i soffan för att se "Så mycket bättre" hörde vi oväsen från trädgården. Tände lampan och fick se att den söta kissen som hängt omkring i området på sista tiden hade hoppat in till Glennis (för tredje gången den senaste veckan). Jag fick gå ut och hämta in den för att sedan släppa ut den på framsidan. Bara det att denna gången vägrade hon gå ut. Blödiga som vi är hade vi inte hjärta att kasta ut den i regn och rusk, iskall kväll som det var, så vi lät henne värma sig inne en stund. En stund blev fram till kl.7 på söndagsmorgonen. Vi öppnade dörren med jämna mellanrum hela kvällen och under tidiga morgonen men hon vägrade gå ut. Hon sov på mattan i hallen och en kort stund uppe i sängen hos oss andra tre. Då Caspian vaknade mitt i natten och såg katten i sängen blev han överlycklig, pillade lite på den och somnade sedan om.
Jag vet att man inte ska släppa in andras katter, jag vet det, men som sagt - vi hade inte hjärta att kasta ut det lilla livet som sökte skydd från väder och kyla. Hon gick när hon sedan var redo morgonen därpå. Vi älskade henne från minut ett.

Av Terese - 5 november 2016 22:57

Fredag. Riktigt skitväder hela dagen. Så trist att inte kunna gå ut och upptäcka utemiljön med Caspian. Klart vi kan ta på oss regnställ men det är inte lika trevligt...

Innelek hela dagen och vi har ritat en hel del. Kul att han verkar gilla det, hoppas det håller i sig!
Tog vår lilla lokalbuss ner till centrum på eftermiddagen. Kände att vi behövde komma ut även fast det regnade.

Köpte med oss mjölk, sköljmedel och thaimat hem. Caspi gillade verkligen thaimaten och åt glupskt under middagen.
Efter det lite lek uppe på hans rum.

Momo kom hem precis innan nattningen. Caspian somnade snabbt. Låter honom sova endast EN gång mitt på dagen nu istället för två. Han somnar snabbare på kvällen och sover också bättre då. 

Vi var väldigt trötta både jag och Momo. Spenderade kvällen halvsovandes i tv-soffan. Jag surfade efter bilar då det är dags för mig att skaffa en nu. 


Av Terese - 4 november 2016 14:50

Torsdag. På förmiddagen riktigt fint väder - klarblått och sol - så jag tog Caspian i vagnen och promenerade ner till ICA.

Köpte kritor och ritblock till lilleman så han har att rita med och slipper måla med bläckpennor.

Klockan ett hade jag en tid bokad på USA Nails i Partille så jag tog bilen dit då Momo jobbade hemifrån idag.
När jag kom tillbaka hem åkte vi till Spine center för att hälsa på Naser som vaknat efter sin ryggoperation.

Vädret blev sämre och hela kvällen vräkte det ner snöblandat regn..

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards