Direktlänk till inlägg 11 april 2016

10 mars

Av Terese - 11 april 2016 08:52

Tidig morgon. Vid 6 vaknar lille C. Solen har inte riktigt stigit upp helt än men himlen är klarblå. Bådar för en fin söndag. Frost och kallt men så tidigt och än ska vi ju inte gå ut.

Momo fick sovmorgon medan jag och Caspian stökade nere i kök och vardagsrum. I vanlig ordning grötfrukost till lillkillen och han riktigt slukade den, han verkade riktigt hungrig! Han snuttar en massa hela nätterna och väcker mig konstant men vet inte riktigt hur mycket mjölk jag har kvar då jag dragit ner så mycket på amningen. Ser fram emot amningsfria nätter.... Krävs en del jobb, svett och tårar innan vi är där och jag måste samla kraft för att ta den biten!

Här en nyklippt kille. Det var en av sakerna vi ägnade oss åt under dagen. Momo tog maskinen och jag försökte underhålla med lite mellis undertiden. Vi fick bort allt tovigt babyhår (nästan som ull i nacken). Vips så växte han och såg äldre ut!

Då Caspian sov middag i vagnen mitt på dagen satte vi oss ute på altanen med en kopp kaffe. Tyvärr blåsigt och en del moln som dykt upp vilket gjorde det kyligt.
Glenn fick vara ute ett par timmar vilket han verkade uppskatta. Första gången för i år.
Caspian sov länge och djupt så vi hann med lite tvätt, dammsugning och städning av kaninbur också.

Det blev lek och mys inomhus resten av dagen. Vi har lärt Caspian att vinka men riktigt än förstår han inte när det är läge - han vinkar lite i tid och otid! :)

Jag och Momo köpte varsin pizza från pizzerian härintill. Händer sällan och min var ingen höjdare så det dröjer nog länge tills nästa gång!
Kvällen spenderades med ett maraton av "30 grader i februari". Såg avsnitt 1-5 av säsong 1. Har aldrig gett den serien en chans tidigare men då jag hört fler och fler prata så gott om den var det läge att se den. Tragisk men underhållande, djup och sorglig fast stundvis lättsam. Många bra skådisar. Riktigt bra faktiskt.

 
 
Susanna

Susanna

11 april 2016 11:03

Så härligt det ser ut att vara där i vårsolen! :)

http://oslofru.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards