Alla inlägg den 22 juli 2016

Av Terese - 22 juli 2016 23:56

Tisdag. Vi fick på morgonen skjuts in till Stockholm av mamma och pappa som även följde oss ända till spåret och hjälpte oss ombord på tåget. Denna gången reste jag i vagn D på MTR Express och sjukt nog, mitt i semestertider, hade vi en hel vagn för oss själva!

Caspian skötte sig exemplariskt under hela resan. Inget gnäll och inget stök. Han var himla gosig och mysig!

Lekte lite med nya leksaker från mormor.

Tom vagn i båda riktningar. Vi kunde titta på barnprogram en stund utan att störa. Tipptopp, lyxigt men knappast lönsamt...?

Momo mötte oss på spåret när vi kom fram till Göteborg. Det var riktigt kul att komma hem till allt det nya Momo byggt! Altanen på framsidan är perfekt!

Caspian somnade ute på filten på gräsmattan undertiden Momo färdigställde det sista på den hemmabygda förvaringsbänken.

Av Terese - 22 juli 2016 23:30

Måndag. Åkte och hälsade på Otis, Johanna och Niklas. Även Johannas syster Sara (nära vän till mig under tonåren) med döttrarna Elin och Ebba var där. Ebba är två månader äldre än Caspian.

Då vi kom hem igen hämtade pappa hamburgare för avhämtning från "Bondens". Han fixade även en smarrig hallontårta som vi bjöd Anitha och Corris på.

Mamma och pappa har idag varit ett par i 46 år samt förlovade sig för exakt 44 år sedan. (I höst gifta i 40 år). Starkt jobbat!

Caspian och jag har återigen avnjutit en hel vecka på Väddö. Imorgon far vi hem till Lerum.

Av Terese - 22 juli 2016 23:21

Söndag. Alla gästerna lämnade Väddö på förmiddagen förutom jag o Caspian som ska åka tåg på tisdag. Det blev lugnt men också himla tomt när alla åkt. Pappa tog med Caspian på en promenad undertiden jag och mamma städade huset. Han sov himla gott i vagnen då de kom tillbaks.

På eftermiddagen åkte vi hem till Kennet och Margita i Norrtälje. Pia var på besök och de var barnvakt åt Frans för ett par timmar. Fabian och Elias kom också förbi en stund.

Nu börjar Caspian växa ikapp Frans lite. Det skiljer 8 månader mellan dem. Snart kan de nog leka mer med varandra då vi träffas!

På kvällen var vi alla rätt så trötta och slappade framför TV:n.
Jag och mamma började kolla på "Kommissarien och havet" men stängde av mitt i då vi båda råkade somna.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards